Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo TX3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 100 (do 800 kg na oponę) oraz rozmiar 235/50 R17.
Nowa opona letnia X-privilo TX3 marki Tracmax
Opony letnie są przeznaczone do użytku gdy średnia dobowa temperatura powietrza nie spada poniżej 7°C. Wyróżniają się płaskim bieżnikiem o ograniczonej liczbie rowków i nacięć, co zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią i poprawia przyczepność. Dzięki temu opony letnie Tracmax zachowują optymalną wydajność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, zapewniając bezpieczeństwo jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R17 100 W
Segment opon osobowych Tracmax wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 235/50 R17 X-privilo TX3 XL FR
Opony letnie Tracmax X-privilo TX3 235 50 R17 100W zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 235/50 R17 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 17 cali (43.18 cm). Następne oznaczenia (100 i W) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Tracmax X-privilo TX3. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 800 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 0 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 0 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | X-privilo TX3 |
Etykieta UE | C / B / 69 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, FR |
Kod produktu | 50131 |
XL, FR – co oznaczają symbole w modelu X-privilo TX3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R17 100W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W XL FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa C
Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to parametr określany na unijnej etykiecie opony, który wskazuje efektywność zatrzymywania pojazdu na mokrym podłożu. Jest on klasyfikowany od A do E (do 2021 roku była to litera G), gdzie A oznacza najwyższą skuteczność, a E - najniższą. Ten wskaźnik jest wynikiem testów standardowych, pomagających oceniać produkty oponiarskie w różnych warunkach. Wybierając ogumienie, warto zwrócić uwagę na ten czynnik, aby zrozumieć, jak zachowuje się ono w deszczowe dni. Warto jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu aspektów wyboru odpowiedniej opony.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.