Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: Darmowa dostawa: 0 dni
Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W - opona letnia klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/50 R17
Rok produkcji
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

0 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo TX3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 100 (do 800 kg na oponę) oraz rozmiar 235/50 R17.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia X-privilo TX3 marki Tracmax

Opony letnie są przeznaczone do użytku gdy średnia dobowa temperatura powietrza nie spada poniżej 7°C. Wyróżniają się płaskim bieżnikiem o ograniczonej liczbie rowków i nacięć, co zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią i poprawia przyczepność. Dzięki temu opony letnie Tracmax zachowują optymalną wydajność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, zapewniając bezpieczeństwo jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R17 100 W

Segment opon osobowych Tracmax wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Tracmax 235/50 R17 X-privilo TX3 XL FR

Opony letnie Tracmax X-privilo TX3 235 50 R17 100W zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 235/50 R17 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 17 cali (43.18 cm). Następne oznaczenia (100 i W) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Tracmax X-privilo TX3. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 800 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 270 km/h.

Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 0 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 0 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Tracmax
Klasa budżetowa
Model X-privilo TX3
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, FR
Kod produktu 50131

XL, FR – co oznaczają symbole w modelu X-privilo TX3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FR

Etykieta unijna opon 235/50 R17 100W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W XL FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Tracmax X-privilo TX3 235/50 R17 100 W: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to parametr określany na unijnej etykiecie opony, który wskazuje efektywność zatrzymywania pojazdu na mokrym podłożu. Jest on klasyfikowany od A do E (do 2021 roku była to litera G), gdzie A oznacza najwyższą skuteczność, a E - najniższą. Ten wskaźnik jest wynikiem testów standardowych, pomagających oceniać produkty oponiarskie w różnych warunkach. Wybierając ogumienie, warto zwrócić uwagę na ten czynnik, aby zrozumieć, jak zachowuje się ono w deszczowe dni. Warto jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu aspektów wyboru odpowiedniej opony.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.