Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14 88 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14 88 T - opona letnia klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
175/80 R14
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / C / 70 dB

Cena za sztukę

195 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14 88 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo TX2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/80 R14 oraz indeks nośności i prędkości 88 T.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia X-privilo TX2 marki Tracmax

Opony letnie Tracmax to idealne rozwiązanie dla kierowców ceniących stabilność i bezpieczeństwo w cieplejsze dni, zwłaszcza gdy temperatura powietrza przekracza już 7°C. Unikalna konstrukcja bieżnika minimalizuje opory toczenia, co pomaga ograniczyć zużycie paliwa. Dodatkowo twardsza mieszanka gumowa doskonale radzi sobie z wyższymi temperaturami, przekładając się na lepsze hamowanie i większą trwałość opony.

Opona osobowa oraz SUV – 175/80 R14 88 T

Opony osobowe Tracmax to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Tracmax 175/80 R14 X-privilo TX2

Opony letnie Tracmax X-privilo TX2 175 80 R14 88T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Rozmiar 175/80 R14 należy czytać następująco: szerokość opony 175 mm, wysokość profilu 80 i średnica 14 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Następne oznaczenia (88 i T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Tracmax X-privilo TX2. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 560 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nie większą niż 190 km/h.

Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 9 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/80 R14
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Tracmax
Klasa ekonomiczna
Model X-privilo TX2
Etykieta UE C / C / 70 dB
Indeks nośności 88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Kod produktu 50021

Etykieta unijna opon 175/80 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14 88 T uzyskała wynik: C/C/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Tracmax X-privilo TX2 175/80 R14 88 T: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.