Tracmax X-privilo S130 195/55 R20 95 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Tracmax X-privilo S130 195/55 R20 95 H - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
195/55 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / B / 70 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

340 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Tracmax X-privilo S130 195/55 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo S130 195/55 R20 95 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo S130 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz rozmiar 195/55 R20.

zimowa osobowa

Nowa opona zimowa X-privilo S130 marki Tracmax

Opony zimowe Tracmax, zaprojektowane do użytkowania w temperaturach poniżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Zaawansowana rzeźba bieżnika efektywnie odprowadza wodę, wspierając stabilność pojazdu w trudnych warunkach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych i oblodzonych drogach.

Opona osobowa – 195/55 R20 95 H

Opony osobowe Tracmax to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Tracmax 195/55 R20 X-privilo S130 XL

Zadaniem opon zimowych Tracmax X-privilo S130 195 55 R20 95H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 195/55 R20 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (55) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 20). Opona Tracmax X-privilo S130 ma indeks prędkości H dopuszczający jazdę z prędkością do 210 km/h. Indeks nośności 95 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 690 kilogramów na koło.

Tracmax X-privilo S130 195/55 R20 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 37 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/55 R20
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Tracmax
Klasa ekonomiczna
Model X-privilo S130
Etykieta UE C / B / 70 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55108

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu X-privilo S130?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/55 R20 95H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo S130 195/55 R20 95 H XL uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Tracmax X-privilo S130 195/55 R20 95 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna w skali A-E prezentuje przyczepność na mokrej nawierzchni poprzez porównanie do modelu referencyjnego, co pozwala na bezpośrednie odniesienie wydajności opony do znanego standardu. Co ciekawe, od 2021 roku naklejki te zawierają nowe, bardziej intuicyjne symbole oraz krótki kod QR, prowadzący do Europejskiego Rejestru Opon, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o danym wyrobie. Jest to część szeroko zakrojonych działań, mających na celu ułatwienie konsumentom dostępu do danych i umożliwienie bardziej świadomego wyboru opon, podkreślając rolę ich przyczepności na mokro w ogólnym bezpieczeństwie jazdy. Obecnie parametr ten oceniany jest od "A" - najkrótsza droga hamowania, do "E" - zamykającego skalę.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.