Tracmax X-privilo RF19 215/75 R16C 116/114 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax X-privilo RF19 215/75 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo RF19 215/75 R16C 116/114 R objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo RF19 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 215/75 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia X-privilo RF19 marki Tracmax
Opony letnie Tracmax przeznaczone do użytku w temperaturach powyżej 7°C zapewniają optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa twardość ogumienia w cieplejszych warunkach, co przekłada się na stabilniejszą jazdę podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów. Dodatkowo twardszy (symetryczny) bieżnik z mniejszą liczbą nacięć ogranicza opory toczenia, wspierając oszczędność paliwa oraz efektywne hamowanie.
Opona dostawcza (do busa) – 215/75 R16 116/114 R
Opony dostawcze Tracmax w rozmiarze 215/75R16C zostały stworzone z myślą o pojazdach o masie do 3,5 tony. Ich wyróżnikiem są dwa indeksy nośności, które umożliwiają optymalne wykorzystanie zarówno na pojedynczej, jak i bliźniaczej feldze. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi charakteryzują się wysoką odpornością na uszkodzenia oraz równomiernym prowadzeniem w rozmaitych warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 215/75 R16 X-privilo RF19
Opony letnie Tracmax X-privilo RF19 215 75 R16C 116/114R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 215/75 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 75 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Tracmax X-privilo RF19 mają indeks nośności 116/114 oraz prędkości R. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 170 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 1250 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/75 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | X-privilo RF19 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 116/114 (do 1250 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 50278 |
C – co oznaczają symbole w modelu X-privilo RF19?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 215/75 R16 116/114R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo RF19 215/75 R16C 116/114 R uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Dzięki unijnym etykietom na opony, konsumenci mogą łatwo ocenić i porównać produkty różnych firm. Naklejki te zawierają kluczowe informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni, oporach toczenia i hałasie generowanym podczas jazdy, przedstawione w formie czytelnych piktogramów. To sprawia, że nawet osoby nieobeznane z detalami technicznymi mogą świadomie wybierać opony, które najlepiej spełnią ich potrzeby.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach dostarcza ważnych informacji o efektywności paliwowej, co jest kluczowe dla oszczędności oraz ochrony środowiska. Klasyfikacja od A do E pomaga kierowcom w identyfikacji ogumienia, które zapewni mniejsze zużycie paliwa i ograniczy emisję spalin. Wybór opon o niskich oporach toczenia przekładających się na wydajność to krok w kierunku bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.