Tracmax X-privilo RF19 215/60 R17C 109/107 T
Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax X-privilo RF19 215/60 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo RF19 215/60 R17C 109/107 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo RF19 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy innowacyjny symetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 215/60 R17C.
Nowa opona letnia X-privilo RF19 marki Tracmax
Opony letnie Tracmax są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.
Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R17 109/107 T
Opony dostawcze Tracmax w rozmiarze 215/60R17C to niezawodne rozwiązanie dla półciężarówek, busów i VAN-ów o masie do 3,5 tony. Dzięki podwójnemu indeksowi nośności można je dopasować zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co zwiększa ich wszechstronność. Wzmocniona konstrukcja zapewnia odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia, a solidny bieżnik wspiera stabilne prowadzenie pojazdu na różnorodnych nawierzchniach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 215/60 R17 X-privilo RF19
Opony letnie Tracmax X-privilo RF19 215 60 R17C 109/107T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 215/60 R17 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 17 cali. Opony Tracmax X-privilo RF19 mają indeks prędkości T (oznaczający maksymalną szybkość = 190 km/h) oraz indeks nośności 109/107 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 1030 kg na oponę).
Parametry oferty
| Stan | fabrycznie nowe |
|---|---|
| Jakość | 100% oryginalne |
| Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
| Rok produkcji | 2025 |
| Gwarancja | 2 lata |
| Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
| Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
| Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
| Dostępność | ostatnie 16 szt. (od ręki) |
| Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
| Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
| Rozmiar | 215/60 R17 |
|---|---|
| Sezon | opony letnie |
| Przeznaczenie | auta dostawcze |
| Producent | Tracmax |
| Klasa | ekonomiczna |
| Model | X-privilo RF19 |
| Etykieta UE | C / C / 71 dB |
| Indeks nośności | 109/107 (do 1030 kg/oponę) |
| Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
| Wzmocnienie | Tak (C) |
| Oznaczenia | C |
| Kod produktu | 50274 |
C – co oznaczają symbole w modelu X-privilo RF19?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
Etykieta unijna opon 215/60 R17 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo RF19 215/60 R17C 109/107 T uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.
Opór toczenia: klasa C
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.