Tracmax X-privilo RF19 195/65 R16C 104/102 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax X-privilo RF19 195/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo RF19 195/65 R16C 104/102 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo RF19 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny symetryczny wzór bieżnika, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 104/102 (do 900 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia X-privilo RF19 marki Tracmax
Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o ciepłych warunkach pogodowych. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, która zapewnia stabilne prowadzenie nawet w wysokich temperaturach. Symetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków niż w oponach zimowych zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność. Dzięki temu opony letnie Tracmax oferują pewność i bezpieczeństwo jazdy zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Opona dostawcza (do busa) – 195/65 R16 104/102 T
Opony dostawcze Tracmax w rozmiarze 195/65R16C są dedykowane VAN-om, busom i półciężarówkom, które wymagają specjalistycznego ogumienia do pracy pod dużym obciążeniem. Wzmocniona konstrukcja zwiększa wytrzymałość i odporność na intensywną eksploatację, co sprawdza się w transporcie towarów i usługach logistycznych. Podwójne indeksy nośności umożliwiają dostosowanie do różnych konfiguracji montażu, zapewniając lepszą stabilność i pewność prowadzenia w każdych warunkach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 195/65 R16 X-privilo RF19
Opony letnie Tracmax X-privilo RF19 195 65 R16C 104/102T zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 195/65 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 195 mm). Wysokość profilu to 65, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opona Tracmax X-privilo RF19 posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 104/102 (najwyższa wartość obciążenia 900 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | X-privilo RF19 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 104/102 (do 900 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 50264 |
C – co oznaczają symbole w modelu X-privilo RF19?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 195/65 R16 104/102T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo RF19 195/65 R16C 104/102 T uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe dla wszystkich sprzedawanych modeli w Unii Europejskiej, pomagają kierowcom w ocenie trzech istotnych parametrów. Jest to: zachowanie opony na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas jazdy i zużycie paliwa. Dostępność tych informacji na widocznie umieszczonej naklejce umożliwia łatwe porównanie różnych produktów, co jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Opór toczenia: klasa C
Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.