Tracmax X-privilo H/T 245/60 R18 105 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax X-privilo H/T 245/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo H/T 245/60 R18 105 H objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo H/T stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, nowoczesny symetryczny wzór bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/60 R18 oraz indeks nośności i prędkości 105 H.
Nowa opona letnia X-privilo H/T marki Tracmax
Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Tracmax zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.
Opona osobowa oraz SUV – 245/60 R18 105 H
Opony osobowe Tracmax łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 245/60 R18 X-privilo H/T
Celem opon letnich Tracmax X-privilo H/T 245 60 R18 105H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 245/60 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 245 mm, wysokość profilu 60 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Tracmax X-privilo H/T ma indeks prędkości H, umożliwiający komfortową jazdę do 210 km/h. Indeks nośności 105 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 925 kg na oponę.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | X-privilo H/T |
Etykieta UE | C / C / 70 dB |
Indeks nośności | 105 (do 925 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Kod produktu | 50164 |
Etykieta unijna opon 245/60 R18 105H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo H/T 245/60 R18 105 H uzyskała wynik: C/C/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.