Tracmax X-privilo AT08 255/65 R17 110 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax X-privilo AT08 255/65 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax X-privilo AT08 255/65 R17 110 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model X-privilo AT08 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny symetryczny wzór bieżnika, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/65 R17 oraz indeks nośności i prędkości 110 T.
Nowa opona letnia X-privilo AT08 marki Tracmax
Opony letnie Tracmax wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 255/65 R17 110 T
Opony osobowe Tracmax zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 255/65 R17 X-privilo AT08
Opony letnie Tracmax X-privilo AT08 255 65 R17 110T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 255/65 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 65, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 17 cali. Następne oznaczenia (110 i T) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Tracmax X-privilo AT08. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1060 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 190 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 34 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/65 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | X-privilo AT08 |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 110 (do 1060 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Kod produktu | 50192 |
Etykieta unijna opon 255/65 R17 110T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax X-privilo AT08 255/65 R17 110 T uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe dla wszystkich sprzedawanych modeli w Unii Europejskiej, pomagają kierowcom w ocenie trzech istotnych parametrów. Jest to: zachowanie opony na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas jazdy i zużycie paliwa. Dostępność tych informacji na widocznie umieszczonej naklejce umożliwia łatwe porównanie różnych produktów, co jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Opór toczenia: klasa D
Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.