Tracmax Ice-Plus SR1 165/80 R13C 94/93 Q

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax Ice-Plus SR1 165/80 R13
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax Ice-Plus SR1 165/80 R13C 94/93 Q objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ice-Plus SR1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 165/80 R13C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona zimowa Ice-Plus SR1 marki Tracmax
Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach drogowych. Kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, zmniejszając ryzyko poślizgu. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność opon Tracmax na śniegu i lodzie nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Opona dostawcza (do busa) – 165/80 R13 94/93 Q
Opony dostawcze Tracmax w rozmiarze 165/80R13C przeznaczone zostały do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Charakteryzuje je również podwójny indeks nośności, który rozróżnia obciążenie przy montażu na pojedynczej feldze oraz w układzie bliźniaczym. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają doskonałą kontrolę i przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym pozostają odporne na uszkodzenia mechaniczne i nadmierne zużycie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 165/80 R13 Ice-Plus SR1
Opony zimowe Tracmax Ice-Plus SR1 165 80 R13C 94/93Q mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 165/80 R13 szerokość bieżnika wynosi 165 mm, wysokość profilu (80), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 13 cali. Model Tracmax Ice-Plus SR1 posiada indeks nośności 94/93 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 670 kg oraz indeks prędkości Q umożliwiający jazdę do 160 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 14 szt. (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 165/80 R13 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Tracmax |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Ice-Plus SR1 |
Etykieta UE | D / D / 72 dB |
Indeks nośności | 94/93 (do 670 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Q (do 160 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 28071 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Ice-Plus SR1?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 165/80 R13 94/93Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax Ice-Plus SR1 165/80 R13C 94/93 Q uzyskała wynik: D/D/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa D
Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.
Hamowanie na mokrym: klasa D
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.