Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13C 90/88 Q

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13 90/88 Q - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
155/80 R13C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
90/88 (do 600 kg/oponę)
Indeks prędkości
Q (do 160 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
D / D / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

196 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13C 90/88 Q objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ice-Plus SR1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 155/80 R13C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Ice-Plus SR1 marki Tracmax

Opony zimowe wspierają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, szczególnie gdy drogi pokryte są ubitym śniegiem, śliską breją lub przymarzającym deszczem. Zaawansowany kierunkowy bieżnik opon Tracmax poprawia przyczepność, a mieszanka gumowa odporna na niskie temperatury umożliwia lepszą kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo zwiększona liczba lameli wspiera stabilność podczas nagłych manewrów, co wpływa na precyzję i komfort jazdy w trudnych warunkach.

Opona dostawcza (do busa) – 155/80 R13 90/88 Q

Opony dostawcze Tracmax 155/80R13C przeznaczone do busów i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zostały zaprojektowane z myślą o intensywnej eksploatacji i zwiększonych obciążeniach. Wzmocniona konstrukcja, oznaczona symbolem C, zapewnia większą odporność na uszkodzenia oraz spowalnia zużycie bieżnika, przekładając się na dłuższą trwałość ogumienia. Dwa indeksy nośności określają maksymalne dopuszczalne obciążenie zarówno dla pojedynczych kół, jak i układów bliźniaczych, co pozwala na precyzyjne dopasowanie opon do różnych warunków użytkowania.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Tracmax 155/80 R13 Ice-Plus SR1

Opony zimowe Tracmax Ice-Plus SR1 155 80 R13C 90/88Q są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 155/80 R13 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 155 mm). Wysokość profilu to 80, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 13 cali. Opona Tracmax Ice-Plus SR1 ma indeks szybkości Q, pozwalający na przemieszczanie się z maksymalną prędkością 160 km/h. Indeks nośności 90/88 - odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu wynoszącemu 600 kg na koło.

Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 16 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 155/80 R13
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Tracmax
Klasa ekonomiczna
Model Ice-Plus SR1
Etykieta UE D / D / 72 dB
Indeks nośności 90/88 (do 600 kg/oponę)
Indeks prędkości Q (do 160 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 28070

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Ice-Plus SR1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 155/80 R13 90/88Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13C 90/88 Q uzyskała wynik: D/D/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon jest obowiązkowym oznaczeniem w Unii Europejskiej. Dostarcza wartościowych informacji na temat ich parametrów. Pomaga kierowcom w wyborze optymalnego modelu, ponieważ uwzględnia poziom hałasu, zużycie paliwa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu właściciele aut mogą łatwo porównać różne modele opon pod kątem osiągów i cen. Pozwala to na świadomy wybór najlepiej dopasowanego ogumienia do ich indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa D Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Tracmax Ice-Plus SR1 155/80 R13 90/88 Q: opór toczenia – D, hamowanie – D, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa D

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.