Tracmax Ice-Plus S210 225/50 R17 98 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax Ice-Plus S210 225/50 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax Ice-Plus S210 225/50 R17 98 V XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ice-Plus S210 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/50 R17 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Ice-Plus S210 marki Tracmax
Opony zimowe Tracmax zaprojektowano z myślą o utrzymaniu wysokiej przyczepności i stabilności podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych. Zaawansowany asymetryczny bieżnik oraz mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększają przyczepność na śniegu i lodzie, zapewniając lepszą kontrolę nad pojazdem. Optymalny rozkład rowków skutecznie odprowadza wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu i poprawiając wydajność hamowania.
Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R17 98 V
Opony osobowe Tracmax to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 225/50 R17 Ice-Plus S210 XL FR
Zadaniem opon zimowych Tracmax Ice-Plus S210 225 50 R17 98V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/50 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 17 cali. Opony Tracmax Ice-Plus S210 posiadają indeksy 98V. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 240 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 750 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/50 R17 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Tracmax |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Ice-Plus S210 |
Etykieta UE | C / C / 72 dB |
Indeks nośności | 98 (do 750 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 28033 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Ice-Plus S210?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/50 R17 98V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax Ice-Plus S210 225/50 R17 98 V XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.