Tracmax A/S Trac Saver 225/35 R19 88 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax A/S Trac Saver 225/35 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax A/S Trac Saver 225/35 R19 88 Y XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model A/S Trac Saver stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach, specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/35 R19 oraz podwyższony indeks nośności 88 (do 560 kg na oponę).
Nowa opona całoroczna A/S Trac Saver marki Tracmax
Opony wielosezonowe zapewniają dobrą przyczepność w umiarkowanych temperaturach, zarówno w chłodniejszych, jak i cieplejszych miesiącach roku. Twardsza mieszanka gumowa i mniej agresywny kierunkowy bieżnik zapewniają stabilność na różnych nawierzchniach. Symbol 3PMSF wskazuje na zdolność do jazdy w warunkach zimowych, co czyni opony całoroczne Tracmax uniwersalnym rozwiązaniem do codziennego użytku.
Opona osobowa oraz SUV – 225/35 R19 88 Y
Segment opon osobowych Tracmax wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 225/35 R19 A/S Trac Saver XL FR
Zadaniem opon wielosezonowych Tracmax A/S Trac Saver 225 35 R19 88Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 225/35 R19 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (35), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Następne oznaczenia (88 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Tracmax A/S Trac Saver. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 560 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/35 R19 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | A/S Trac Saver |
Etykieta UE | D / B / 72 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 28159 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu A/S Trac Saver?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/35 R19 88Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax A/S Trac Saver 225/35 R19 88 Y XL FR uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna na oponach, z segmentem w lewym górnym rogu określającym spalanie paliwa, jest nieocenioną wskazówką dla oszczędnych kierowców. Opony klasy A (zielony) zapewniają największe oszczędności paliwowe, przyczyniając się tym samym do redukcji emisji spalin, podczas gdy klasy E (czerwony) są najmniej wydajne pod tym względem. Dokonując świadomego wyboru wpływasz nie tylko na stan swojego portfela, ale i na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.