Tracmax A/S Trac Saver 205/50 R16 91 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Tracmax A/S Trac Saver 205/50 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax A/S Trac Saver 205/50 R16 91 W XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model A/S Trac Saver stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe, mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/50 R16 oraz podwyższony indeks nośności 91 (do 615 kg na oponę).
Nowa opona całoroczna A/S Trac Saver marki Tracmax
Opony uniwersalne (całoroczne) Tracmax są zaprojektowane do użytkowania przez cały rok, eliminując potrzebę sezonowej wymiany kół. Kierunkowy bieżnik, wyposażony w lamele i rowki odprowadzające wodę, zapewnia dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Symbol 3PMSF na boku opony potwierdza, że spełniają normy dotyczące przyczepności w warunkach zimowych. Ogumienie wielosezonowe to popularny wybór wśród kierowców miejskich, którzy preferują spokojny styl jazdy.
Opona osobowa – 205/50 R16 91 W
Opony osobowe Tracmax wyznaczają standardy w swojej kategorii, oferując rozwiązania dopasowane do zróżnicowanych pojazdów - od kompaktowych modeli miejskich po eleganckie sedany i wszechstronne SUV-y. Innowacyjna technologia produkcji zapewnia wyjątkową jednorodność struktury opony, co przekłada się na płynną i stabilną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Zaawansowana kompozycja gumy wzbogacona o aktywne cząsteczki krzemionki gwarantuje znakomitą przyczepność w różnych warunkach drogowych. Przemyślany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę spod kół, zwiększając bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach i redukując ryzyko aquaplaningu.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Tracmax 205/50 R16 A/S Trac Saver XL FR
Opony całoroczne Tracmax A/S Trac Saver 205 50 R16 91W zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/50 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opona Tracmax A/S Trac Saver posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 91 (najwyższa wartość obciążenia 615 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 21 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/50 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Tracmax |
Klasa | budżetowa |
Model | A/S Trac Saver |
Etykieta UE | C / B / 72 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 28117 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu A/S Trac Saver?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 205/50 R16 91W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax A/S Trac Saver 205/50 R16 91 W XL FR uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (oznaczenie dB), jest istotnym wskaźnikiem mającym wpływ na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten waha się od 67 do 78 dB, i ma oprócz cyfr również oznaczenie literowe od A do C. Ogumienie klasy A oferuje najniższy poziom szumów, co jest szczególnie ważne dla osób poszukujących sposobów na spokojną i komfortową jazdę. Należy pamiętać, że hałas zewnętrzny nie jest związany z odgłosami w kabinie, ale ma bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia z podróży. Wybierając cichsze opony, można znacząco poprawić swoje doświadczenia z poruszania się, szczególnie w długich podróżach na szybkich trasach.