Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13 73 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: Darmowa dostawa: 0 dni
Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13 73 T - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
155/65 R13
Rok produkcji
Indeks nośności
73 (do 365 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

0 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13 73 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model A/S Trac Saver stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika, mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych czy technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury. Prezentowana opona marki Tracmax została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 155/65 R13 oraz indeks nośności i prędkości 73 T.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna A/S Trac Saver marki Tracmax

Opony uniwersalne (całoroczne) Tracmax są zaprojektowane do użytkowania przez cały rok, eliminując potrzebę sezonowej wymiany kół. Kierunkowy bieżnik, wyposażony w lamele i rowki odprowadzające wodę, zapewnia dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Symbol 3PMSF na boku opony potwierdza, że spełniają normy dotyczące przyczepności w warunkach zimowych. Ogumienie wielosezonowe to popularny wybór wśród kierowców miejskich, którzy preferują spokojny styl jazdy.

Opona osobowa – 155/65 R13 73 T

Opony osobowe Tracmax to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Tracmax 155/65 R13 A/S Trac Saver

Opony całoroczne Tracmax A/S Trac Saver 155 65 R13 73T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 155/65 R13 należy czytać następująco: szerokość opony 155 mm, wysokość profilu 65 i średnica 13 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Tracmax A/S Trac Saver mają indeks prędkości T (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 190 km/h) i indeks nośności 73 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 365 kilogramów / oponę).

Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 0 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 0 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 155/65 R13
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Tracmax
Klasa budżetowa
Model A/S Trac Saver
Etykieta UE D / C / 71 dB
Indeks nośności 73 (do 365 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 28076

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu A/S Trac Saver?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 155/65 R13 73T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13 73 T uzyskała wynik: D/C/71 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Tracmax A/S Trac Saver 155/65 R13 73 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.