Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79 T FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79 T - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
155/80 R13
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
79 (do 437 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
F / E / 70 dB
3PMSF, M+S, FSL

Cena za sztukę

286 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Toyo Vario-V2+ 155/80 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79 T FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Vario-V2+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok. Prezentowana opona marki Toyo została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 79 T oraz rozmiar 155/80 R13.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Vario-V2+ marki Toyo

Opony całoroczne Toyo łączą cechy modeli letnich i zimowych, oferując wszechstronność w codziennej jeździe, zwłaszcza na krótkich dystansach w warunkach miejskich. Ogumienie wielosezonowe charakteryzuje się stabilnością i bezpieczeństwem przez cały rok, nawet w zmiennych warunkach pogodowych. Kierunkowy bieżnik z lamelami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, co wpływa na lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania.

Opona osobowa oraz SUV – 155/80 R13 79 T

Segment opon osobowych Toyo obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Toyo 155/80 R13 Vario-V2+ FR

Celem opon wielosezonowych Toyo Vario-V2+ 155 80 R13 79T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba rozmiaru 155/80 R13 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 155 mm). Kolejne dwie cyfry (80) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna prezentowanego produktu wynosi 13 cali (33.02 cm). Opony Toyo Vario-V2+ mają indeks prędkości T (wskazujący dopuszczalną szybkość na poziomie 190 km/h) i indeks nośności 79 (określający maksymalne obciążenie równe 437 kg/oponę).

Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 Rant ochronny (FSL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 9 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 155/80 R13
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Toyo
Klasa średnia
Model Vario-V2+
Etykieta UE F / E / 70 dB
Indeks nośności 79 (do 437 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia 3PMSF, M+S, FSL
Kod produktu 21627

3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Vario-V2+?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S, FSL

Etykieta unijna opon 155/80 R13 79T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79 T FR uzyskała wynik: F/E/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Spalanie paliwa: klasa F Przyczepność: klasa E Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Toyo Vario-V2+ 155/80 R13 79 T: opór toczenia – F, hamowanie – E, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa F

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa E

Decyzja o wyborze opon jest często zależna od ich przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podczas deszczowej pogody. Skala od "A" do "E" na etykiecie unijnej daje wyraźny obraz potencjalnej skuteczności hamowania, z "A" jako najlepszą oceną. Do 2021 roku najsłabszą notą były litery "F" oraz "G". Warto zwrócić uwagę, że nawet jedna klasa różnicy może znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. W związku z tym, kierowcy powinni rozważyć wybór produktów o wyższych notach dotyczących przyczepności na asfalcie pokrytym wodą, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Jednak, należy pamiętać, że optymalny wybór opony nie kończy się na tym parametrze - inne kluczowe czynniki to także trwałość, poziom hałasu czy ekonomika jazdy.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.