Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75 T - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
145/80 R13
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
75 (do 385 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
F / E / 70 dB
3PMSF, M+S

Cena za sztukę

281 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Toyo Vario-V2+ 145/80 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Vario-V2+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny kierunkowy wzór rowków bieżnika, innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem czy specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok. Prezentowana opona marki Toyo została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 75 T oraz rozmiar 145/80 R13.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna Vario-V2+ marki Toyo

Opony wielosezonowe Toyo, przeznaczone głównie do jazdy miejskiej, oferują zrównoważone osiągi przez cały rok. Mieszanka gumowa przystosowanej do umiarkowanych temperatur oraz bieżnika łączącego cechy opon letnich i zimowych, zapewniają dobrą przyczepność na różnych nawierzchniach. Ogumienie całoroczne pozwala dodatkowo uniknąć sezonowej wymiany, oferując bezpieczeństwo i komfort w zmiennych warunkach pogodowych.

Opona osobowa – 145/80 R13 75 T

Opony osobowe Toyo to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Toyo 145/80 R13 Vario-V2+

Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ 145 80 R13 75T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 145/80 R13 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 145 mm). Kolejne dwie cyfry (80) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 13 cali (33.02 cm). Model Toyo Vario-V2+ posiada indeks nośności 75 informujący, że maksymalne obciążenie na jedną oponę wynosi 385 kilogramów. Z kolei indeks prędkości T umożliwia przemieszczanie się z prędkością do 190 km/h.

Toyo Vario-V2+ 145/80 R13

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 32 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 145/80 R13
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Toyo
Klasa średnia
Model Vario-V2+
Etykieta UE F / E / 70 dB
Indeks nośności 75 (do 385 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 32062

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Vario-V2+?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 145/80 R13 75T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75 T uzyskała wynik: F/E/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Spalanie paliwa: klasa F Przyczepność: klasa E Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Toyo Vario-V2+ 145/80 R13 75 T: opór toczenia – F, hamowanie – E, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa F

Standardy Unii Europejskiej definiują 5 kategorii efektywności paliwowej opon, od A do E. Zakup opony z klasy A, B czy C to nie tylko oszczędność paliwa, ale i znaczne ograniczenie emisji spalin. Etykieta unijna ułatwia porównanie różnych modeli opon, dając kierowcom możliwość dokonania świadomego wyboru w kierunku ekologicznej, ale i bardziej ekonomicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa E

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ciekawym faktem w świecie motoryzacji jest to, że poziom hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, mierzony w decybelach (dB) i klasyfikowany od A do C, ma nie tylko znaczenie dla komfortu jazdy, ale wpływa również na ogólny szum drogowy. Opony klasy A, najcichsze, mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w miastach. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, wybór cichszych opon staje się ważnym aspektem zrównoważonego stylu życia. Dodatkowo, opony o niższym hałasie zewnętrznym są szczególnie pożądane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które naturalnie są cichsze od tradycyjnych pojazdów.