Taurus 701 235/60 R18 107 V XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Taurus 701 235/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Taurus 701 235/60 R18 107 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model 701 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą innowacyjny symetryczny układ bieżnika, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Taurus została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).
Nowa opona letnia 701 marki Taurus
Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o wyższych temperaturach powietrza. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia stabilne prowadzenie, natomiast symetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią poprawiając przyczepność. Dzięki optymalnej konstrukcji opony letnie Taurus oferują doskonałe osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, co czyni je idealnym wyborem na cieplejsze i słoneczne miesiące.
Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 V
Opony osobowe Taurus to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Taurus 235/60 R18 701 XL
Opony letnie Taurus 701 235 60 R18 107V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 235/60 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opony Taurus 701 mają indeks nośności 107 oraz prędkości V. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 240 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 975 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 12 szt. (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Taurus |
Klasa | ekonomiczna |
Model | 701 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL, M+S |
Kod produktu | 42566 |
XL, M+S – co oznaczają symbole w modelu 701?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 235/60 R18 107V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Taurus 701 235/60 R18 107 V XL uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Unijna etykieta dostarcza istotnych informacji o efektywności paliwowej opon. Modele z klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, oferują największe oszczędności paliwa, a co za tym idzie - również pieniędzy. Warto wiedzieć, że wybierając opony o lepszej klasie, nie tylko zmniejszasz spalanie, ale także przyczyniasz się do ograniczenia emisji spalin, co ma pozytywny wpływ na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z fundamentalnych wskaźników bezpieczeństwa, który znajduje się na etykiecie unijnej każdej opony. Klasyfikacja ta, wyrażona literami od "A" do "E" (przed 2021 była to skala "A-G"), gdzie "A" oznacza najkrótszą drogę hamowania, jest niezwykle pomocna przy wyborze odpowiednich opon. Wybierając ogumienie z wyższą klasą przyczepności, kierowcy mogą spodziewać się lepszej reakcji na hamowanie w trudnych warunkach deszczowych. Podczas dokonywania wyboru opon, warto również rozważyć inne aspekty, takie jak trwałość opony, jej wpływ na zużycie paliwa oraz komfort jazdy, aby zapewnić sobie optymalne warunki podróży.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.