Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 106 Y XL T0 PNCS FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 106 Y XL T0 PNCS FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion Zero All Season stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 106 (do 950 kg na oponę).
Nowa opona letnia Scorpion Zero All Season marki Pirelli
Opony letnie Pirelli są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia przyczepność w zróżnicowanych warunkach, a zoptymalizowany asymetryczny bieżnik ogranicza ryzyko aquaplaningu, poprawiając kontrolę nad pojazdem w czasie deszczu. Dodatkowo charakterystyczna konstrukcja wspiera pewne prowadzenie w zakrętach, zwiększając bezpieczeństwo wiosną, latem oraz wczesną jesienią.
Opona osobowa oraz SUV – 285/35 R22 106 Y
Opony osobowe Pirelli to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 285/35 R22 Scorpion Zero All Season XL T0 PNCS FR
Opony letnie Pirelli Scorpion Zero All Season 285 35 R22 106Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 285/35 R22 należy czytać następująco: szerokość opony 285 mm, wysokość profilu 35 i średnica 22 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Pirelli Scorpion Zero All Season mają indeks nośności 106 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 950 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 285/35 R22 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Etykieta UE | B / B / 71 dB |
Indeks nośności | 106 (do 950 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (T0) |
Oznaczenia | XL, T0, PNCS, M+S, ELECT, FR |
Kod produktu | 38624 |
XL, T0, PNCS, M+S, ELECT, FR – co oznaczają symbole w modelu Scorpion Zero All Season?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- T0 / Homologacja (T0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Tesla. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- ELECT / Oznaczenie informuje, że opona została opracowana z myślą o samochodach hybrydowych i elektrycznych. Udoskonalony wzór bieżnika oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, że ograniczany jest hałas, poprawia się efektywność energetyczna i zwiększa zasięg pojazdu. Takie opony można jednak z powodzeniem stosować również w autach wyposażonych w silniki spalinowe, co dodatkowo pozwala wydłużyć dystans pokonywany na jednym baku paliwa.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 285/35 R22 106Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion Zero All Season 285/35 R22 106 Y XL T0 PNCS FR uzyskała wynik: B/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa B
Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Etykieta unijna na oponach zawiera kluczowe informacje na temat hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, oznaczanego systemem trzech fal (lub literami A, B oraz C) i wartością w decybelach (dB). Chociaż dla kierowców istotniejszy może być poziom szumu wewnętrznego, to zewnętrzny ma znaczenie dla ogólnej głośności ruchu drogowego. Ta specyficzna forma oceny podkreśla zaangażowanie UE w redukcję zanieczyszczeń akustycznych i promuje świadomy wybór opon.