Pirelli Scorpion Winter 2 235/50 R20 104 V XL Seal Inside FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli Scorpion Winter 2 235/50 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion Winter 2 235/50 R20 104 V XL Seal Inside FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion Winter 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R20 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Scorpion Winter 2 marki Pirelli
Opony zimowe Pirelli wspierają bezpieczeństwo na drodze podczas najchłodniejszych miesięcy w roku. Specjalny kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami zwiększa przyczepność, ograniczając ryzyko poślizgu na oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchniach. Mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur utrzymuje elastyczność, poprawiając trakcję i stabilność jazdy w zmiennych warunkach zimowych.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R20 104 V
Opony osobowe Pirelli reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 235/50 R20 Scorpion Winter 2 XL Seal Inside FR
Zadaniem opon zimowych Pirelli Scorpion Winter 2 235 50 R20 104V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 235/50 R20 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Następne oznaczenia (104 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Pirelli Scorpion Winter 2. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 900 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Winter 2 |
Etykieta UE | C / A / 71 dB |
Indeks nośności | 104 (do 900 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, Seal Inside, 3PMSF, M+S, ELECT, FR |
Kod produktu | 48894 |
XL, Seal Inside, 3PMSF, M+S, ELECT, FR – co oznaczają symbole w modelu Scorpion Winter 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Seal Inside / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- ELECT / Oznaczenie informuje, że opona została opracowana z myślą o samochodach hybrydowych i elektrycznych. Udoskonalony wzór bieżnika oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, że ograniczany jest hałas, poprawia się efektywność energetyczna i zwiększa zasięg pojazdu. Takie opony można jednak z powodzeniem stosować również w autach wyposażonych w silniki spalinowe, co dodatkowo pozwala wydłużyć dystans pokonywany na jednym baku paliwa.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R20 104V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion Winter 2 235/50 R20 104 V XL Seal Inside FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Opór toczenia: klasa C
Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.