Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21 109 Y XL AO

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21 109 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
285/40 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / B / 71 dB
XL, AO

Cena za sztukę

1051 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21 109 Y XL AO objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion Verde stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 285/40 R21.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Scorpion Verde marki Pirelli

Opony letnie wytwarzane są z mieszanki gumowej odpornej na wysokie temperatury, dzięki czemu zachowują odpowiednią twardość nawet podczas największych upałów. Specjalna konstrukcja bieżnika z mniejszą liczbą nacięć i rowków zapewnia stabilne prowadzenie pojazdu oraz efektywne odprowadzanie wody. Dzięki tym cechom opony letnie Pirelli gwarantują krótszą drogę hamowania i niezawodne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Opona osobowa oraz SUV – 285/40 R21 109 Y

Opony osobowe Pirelli to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 285/40 R21 Scorpion Verde XL AO

Zadaniem opon letnich Pirelli Scorpion Verde 285 40 R21 109Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 285/40 R21 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 285 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (40) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 21 cali. Opony Pirelli Scorpion Verde mają indeks szybkości Y (oznaczający dopuszczalną prędkość = 300 km/h) i indeks nośności 109 (wskazujący maksymalne obciążenie = 1030 kg/oponę).

Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 31 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 285/40 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Pirelli
Klasa premium
Model Scorpion Verde
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 109 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Homologacja Tak (AO)
Oznaczenia XL, AO
Kod produktu 10346

XL, AO – co oznaczają symbole w modelu Scorpion Verde?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • AO / Homologacja (AO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, AO

Etykieta unijna opon 285/40 R21 109Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21 109 Y XL AO uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli Scorpion Verde 285/40 R21 109 Y: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.