Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20 100 W MO FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20 100 W - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/50 R20
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

743 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20 100 W MO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion Verde stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 100 W oraz rozmiar 235/50 R20.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Scorpion Verde marki Pirelli

Opony letnie Pirelli są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia przyczepność w zróżnicowanych warunkach, a zoptymalizowany asymetryczny bieżnik ogranicza ryzyko aquaplaningu, poprawiając kontrolę nad pojazdem w czasie deszczu. Dodatkowo charakterystyczna konstrukcja wspiera pewne prowadzenie w zakrętach, zwiększając bezpieczeństwo wiosną, latem oraz wczesną jesienią.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R20 100 W

Opony osobowe Pirelli sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 235/50 R20 Scorpion Verde MO FR

Opony letnie Pirelli Scorpion Verde 235 50 R20 100W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 235/50 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 50 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Pirelli Scorpion Verde posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 100 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 800 kilogramów na pojedyncze koło).

Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20 Rant ochronny (FR)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Pirelli
Klasa premium
Model Scorpion Verde
Etykieta UE B / A / 70 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (MO)
Oznaczenia MO, FR
Kod produktu 10221

MO, FR – co oznaczają symbole w modelu Scorpion Verde?

  • MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – MO, FR

Etykieta unijna opon 235/50 R20 100W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20 100 W MO FR uzyskała wynik: B/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli Scorpion Verde 235/50 R20 100 W: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa B

Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.