Pirelli Scorpion All Season SF2 235/50 R19 103 H XL VOL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli Scorpion All Season SF2 235/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Scorpion All Season SF2 235/50 R19 103 H XL VOL objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Scorpion All Season SF2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem, efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni czy specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę).
Nowa opona całoroczna Scorpion All Season SF2 marki Pirelli
Opony wielosezonowe Pirelli, przeznaczone głównie do jazdy miejskiej, oferują zrównoważone osiągi przez cały rok. Mieszanka gumowa przystosowanej do umiarkowanych temperatur oraz bieżnika łączącego cechy opon letnich i zimowych, zapewniają dobrą przyczepność na różnych nawierzchniach. Ogumienie całoroczne pozwala dodatkowo uniknąć sezonowej wymiany, oferując bezpieczeństwo i komfort w zmiennych warunkach pogodowych.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R19 103 H
Opony osobowe Pirelli to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 235/50 R19 Scorpion All Season SF2 XL VOL
Celem opon wielosezonowych Pirelli Scorpion All Season SF2 235 50 R19 103H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 235/50 R19 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opony Pirelli Scorpion All Season SF2 mają indeks nośności 103 oraz szybkości H. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 210 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 875 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 32 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | Scorpion All Season SF2 |
Etykieta UE | A / A / 70 dB |
Indeks nośności | 103 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Homologacja | Tak (VOL) |
Oznaczenia | XL, VOL, KS, 3PMSF, M+S, ELECT |
Kod produktu | 53511 |
XL, VOL, KS, 3PMSF, M+S, ELECT – co oznaczają symbole w modelu Scorpion All Season SF2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- VOL / Homologacja (VOL) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Volvo. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- KS / Oznaczenie KS wskazuje na zmodyfikowaną strukturę wewnętrzną opony, dostosowaną do specyficznych wymagań pojazdów, dla których zostały homologowane. Tego typu konstrukcja zapewnia lepszą stabilność, trwałość i optymalne osiągi w zależności od warunków użytkowania.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- ELECT / Oznaczenie informuje, że opona została opracowana z myślą o samochodach hybrydowych i elektrycznych. Udoskonalony wzór bieżnika oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, że ograniczany jest hałas, poprawia się efektywność energetyczna i zwiększa zasięg pojazdu. Takie opony można jednak z powodzeniem stosować również w autach wyposażonych w silniki spalinowe, co dodatkowo pozwala wydłużyć dystans pokonywany na jednym baku paliwa.

Etykieta unijna opon 235/50 R19 103H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Scorpion All Season SF2 235/50 R19 103 H XL VOL uzyskała wynik: A/A/70 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa A
Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Bezpieczeństwo jazdy zależy od wielu czynników, w tym od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania, kluczowy aspekt bezpiecznej jazdy, jest oceniana na pięciostopniowej skali literowej - od "A" dla najkrótszej drogi zatrzymywania, aż do "E". Jako ciekawostkę dodam, iż do lipca 2021 funkcjonowała zamiast niej ocena "G". Wybierając opony klasy "A", "B" lub "C" inwestujesz w najlepszą dostępną technologię dla bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na opory toczenia i hałas opony, które również wpływają na komfort i efektywność jazdy, tworząc kompleksowy obraz wydajności opon.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.