Pirelli P Zero 275/40 R21 107 Y XL * PZ4/SC FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli P Zero 275/40 R21 107 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/40 R21
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
A / A / 72 dB
XL, *, K1, PZ4/SC, ELECT, FR

Cena za sztukę

1160 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli P Zero 275/40 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 275/40 R21 107 Y XL * PZ4/SC FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach czy dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/40 R21 oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).

letnia osobowa SUV EV / electric

Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli

Opony letnie zostały zoptymalizowane pod kątem jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność - zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie. Specjalna mieszanka gumowa, odporna na wysokie temperatury, podnosi wydajność opon Pirelli, wydłużając ich żywotność i przyczyniając się do oszczędności paliwa.

Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R21 107 Y

Opony osobowe Pirelli wyznaczają standardy w swojej kategorii, oferując rozwiązania dopasowane do zróżnicowanych pojazdów - od kompaktowych modeli miejskich po eleganckie sedany i wszechstronne SUV-y. Innowacyjna technologia produkcji zapewnia wyjątkową jednorodność struktury opony, co przekłada się na płynną i stabilną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Zaawansowana kompozycja gumy wzbogacona o aktywne cząsteczki krzemionki gwarantuje znakomitą przyczepność w różnych warunkach drogowych. Przemyślany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę spod kół, zwiększając bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach i redukując ryzyko aquaplaningu.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 275/40 R21 P Zero XL * PZ4/SC FR

Opony letnie Pirelli P Zero 275 40 R21 107Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 275/40 R21 szerokość bieżnika wynosi 275 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 21 cali. Opony Pirelli P Zero mają indeks prędkości Y (oznaczający maksymalną szybkość = 300 km/h) oraz indeks nośności 107 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 975 kg na oponę).

Pirelli P Zero 275/40 R21 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 33 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/40 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Pirelli
Klasa premium
Model P Zero
Etykieta UE A / A / 72 dB
Indeks nośności 107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (*)
Oznaczenia XL, *, K1, PZ4/SC, ELECT, FR
Kod produktu 62689

XL, *, K1, PZ4/SC, ELECT, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • K1 / Oznaczenie to wskazuje na zmodyfikowaną geometrię bloków bieżnika, zaprojektowaną z myślą o specyficznych wymaganiach wybranych pojazdów. Dzięki temu rozwiązaniu opony oferują lepszą przyczepność, optymalną trakcję i precyzyjne prowadzenie, szczególnie w warunkach dynamicznej jazdy.
  • K1 / Homologacja (K1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Ferrari. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
  • ELECT / Oznaczenie informuje, że opona została opracowana z myślą o samochodach hybrydowych i elektrycznych. Udoskonalony wzór bieżnika oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, że ograniczany jest hałas, poprawia się efektywność energetyczna i zwiększa zasięg pojazdu. Takie opony można jednak z powodzeniem stosować również w autach wyposażonych w silniki spalinowe, co dodatkowo pozwala wydłużyć dystans pokonywany na jednym baku paliwa.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, *, K1, PZ4/SC, ELECT, FR

Etykieta unijna opon 275/40 R21 107Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 275/40 R21 107 Y XL * PZ4/SC FR uzyskała wynik: A/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach umożliwia łatwe porównanie produktów poprzez informowanie o trzech kluczowych parametrach. To: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja prezentowana jest na skali od A do E dla dwóch pierwszych kryteriów, natomiast szum podczas jazdy jest oceniany od A do C, dodatkowo wskazywany w decybelach i przez maksymalnie trzy fale. Te informacje ułatwiają dobór optymalnego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Pirelli P Zero 275/40 R21 107 Y: opór toczenia – A, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa A

Etykieta unijna opon przedstawia klasę efektywności paliwowej, od A do E - to ona bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa w Twoim pojeździe. Lepsza klasa oznacza niższe opory toczenia, co jest równoznaczne z bardziej ekonomiczną jazdą. Ogumienie z klasą A zapewnia najmniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowców, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.