Pirelli P Zero 275/40 R20 106 Y XL * PZ4/SC FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli P Zero 275/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 275/40 R20 106 Y XL * PZ4/SC FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 106 (do 950 kg na oponę) oraz rozmiar 275/40 R20.
Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli
Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Pirelli poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R20 106 Y
Opony osobowe Pirelli stanowią fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu. Zaawansowane technologie produkcji pozwalają uzyskać precyzyjnie dobrane parametry przyczepności, natomiast wzmocnione ściany boczne ograniczają odkształcenia przy pokonywaniu zakrętów. Zoptymalizowany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wieloskładnikowa mieszanka gumowa oferuje optymalny balans między trwałością a pewnym prowadzeniem, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 275/40 R20 P Zero XL * PZ4/SC FR
Opony letnie Pirelli P Zero 275 40 R20 106Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 275/40 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 275 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (40) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 20 cali. Następne oznaczenia (106Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Pirelli P Zero. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 950 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Etykieta UE | C / B / 70 dB |
Indeks nośności | 106 (do 950 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (*) |
Oznaczenia | XL, *, PZ4/SC, FR |
Kod produktu | 9722 |
XL, *, PZ4/SC, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/40 R20 106Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 275/40 R20 106 Y XL * PZ4/SC FR uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Opór toczenia: klasa C
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.