Pirelli P Zero 275/40 R20 106 Y XL ND0 PZ4/SC FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli P Zero 275/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 275/40 R20 106 Y XL ND0 PZ4/SC FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 106 (do 950 kg na oponę) oraz rozmiar 275/40 R20.
Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli
Letnie ogumienie wyróżnia się wysoką efektywnością w cieplejszych warunkach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Innowacyjna mieszanka gumowa i zoptymalizowany asymetryczny bieżnik zapewniają precyzyjne prowadzenie pojazdu, co jest szczególnie odczuwalne np. podczas dynamicznego wyprzedzania. Dodatkowo opony letnie Pirelli skracają drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, podnosząc bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R20 106 Y
Opony osobowe Pirelli reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 275/40 R20 P Zero XL ND0 PZ4/SC FR
Zadaniem opon letnich Pirelli P Zero 275 40 R20 106Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 275/40 R20 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 275 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 20 cali (50.80 cm). Opona Pirelli P Zero posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 106 (maksymalne obciążenie wynosi 950 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 40 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Etykieta UE | B / A / 70 dB |
Indeks nośności | 106 (do 950 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (ND0) |
Oznaczenia | XL, ND0, Y301, PZ4/SC, ZR, FR |
Kod produktu | 53394 |
XL, ND0, Y301, PZ4/SC, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- ND0 / Homologacja (ND0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/40 R20 106Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 275/40 R20 106 Y XL ND0 PZ4/SC FR uzyskała wynik: B/A/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa B
Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ciekawym faktem w świecie motoryzacji jest to, że poziom hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, mierzony w decybelach (dB) i klasyfikowany od A do C, ma nie tylko znaczenie dla komfortu jazdy, ale wpływa również na ogólny szum drogowy. Opony klasy A, najcichsze, mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w miastach. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, wybór cichszych opon staje się ważnym aspektem zrównoważonego stylu życia. Dodatkowo, opony o niższym hałasie zewnętrznym są szczególnie pożądane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które naturalnie są cichsze od tradycyjnych pojazdów.