Pirelli P Zero 275/35 R21 103 Y XL N1 PNCS PZ4/SC FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli P Zero 275/35 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 275/35 R21 103 Y XL N1 PNCS PZ4/SC FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli
Opony letnie Pirelli gwarantują optymalne osiągi w cieplejszych warunkach pogodowych, sprawdzając się od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje stabilność i odpowiednią twardość w trakcie upałów, co przekłada się na większą przyczepność oraz bezpieczeństwo. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć skutecznie odprowadza wodę, zwiększając komfort prowadzenia i ograniczając zużycie paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 275/35 R21 103 Y
Opony osobowe Pirelli to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 275/35 R21 P Zero XL N1 PNCS PZ4/SC FR
Opony letnie Pirelli P Zero 275 35 R21 103Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 275/35 R21 należy czytać następująco: szerokość opony 275 mm, wysokość profilu 35 i średnica 21 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Pirelli P Zero posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 103 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 875 kilogramów na pojedyncze koło).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/35 R21 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 103 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (N1) |
Oznaczenia | XL, N1, Y301, PNCS, PZ4/SC, ZR, FR |
Kod produktu | 9910 |
XL, N1, Y301, PNCS, PZ4/SC, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- N1 / Homologacja (N1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
- PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/35 R21 103Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 275/35 R21 103 Y XL N1 PNCS PZ4/SC FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa C
Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.