Pirelli P Zero 275/35 R20 102 Y XL AO PNCS PZ3 FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Pirelli P Zero 275/35 R20 102 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/35 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE

Cena za sztukę

1032 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli P Zero 275/35 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 275/35 R20 102 Y XL AO PNCS PZ3 FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/35 R20 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa

Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli

Opony letnie Pirelli najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia pewną przyczepność na różnych nawierzchniach. Zoptymalizowany wzór bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu, gwarantując lepszą kontrolę nad pojazdem nawet podczas intensywnych opadów.

Opona osobowa – 275/35 R20 102 Y

Opony osobowe Pirelli to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnych typach pojazdów - od małych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po luksusowe SUV-y. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na zróżnicowanych nawierzchniach i pomagają obniżyć zużycie paliwa. Nowoczesne technologie zastosowane w oponach osobowych zapewniają komfort akustyczny i stabilne prowadzenie. Dodatkowo ich solidna konstrukcja gwarantuje niezawodne parametry użytkowe w każdych warunkach - od krótkich dojazdów w mieście po długie rodzinne podróże.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 275/35 R20 P Zero XL AO PNCS PZ3 FR

Opony letnie Pirelli P Zero 275 35 R20 102Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 275/35 R20 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 275 mm). Kolejne dwie cyfry (35) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 20 cali (50.80 cm). Opona Pirelli P Zero ma indeks prędkości Y który pozwala na jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 102 oznacza maksymalne obciążenie 850 kg dla pojedynczego koła.

Pirelli P Zero 275/35 R20 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 48 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/35 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model P Zero
Etykieta UE D / A / 73 dB
Indeks nośności 102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (RO1)
Oznaczenia XL, RO1, Y301, PNCS, PZ3, ZR, FR
Kod produktu 9866

XL, RO1, Y301, PNCS, PZ3, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • RO1 / Homologacja (RO1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
  • PZ3 /
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, RO1, Y301, PNCS, PZ3, ZR, FR

Etykieta unijna opon 275/35 R20 102Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 275/35 R20 102 Y XL AO PNCS PZ3 FR uzyskała wynik: D/A/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach umożliwia łatwe porównanie produktów poprzez informowanie o trzech kluczowych parametrach. To: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja prezentowana jest na skali od A do E dla dwóch pierwszych kryteriów, natomiast szum podczas jazdy jest oceniany od A do C, dodatkowo wskazywany w decybelach i przez maksymalnie trzy fale. Te informacje ułatwiają dobór optymalnego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Pirelli P Zero 275/35 R20 102 Y: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Bezpieczeństwo jazdy zależy od wielu czynników, w tym od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania, kluczowy aspekt bezpiecznej jazdy, jest oceniana na pięciostopniowej skali literowej - od "A" dla najkrótszej drogi zatrzymywania, aż do "E". Jako ciekawostkę dodam, iż do lipca 2021 funkcjonowała zamiast niej ocena "G". Wybierając opony klasy "A", "B" lub "C" inwestujesz w najlepszą dostępną technologię dla bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na opory toczenia i hałas opony, które również wpływają na komfort i efektywność jazdy, tworząc kompleksowy obraz wydajności opon.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.