Pirelli P Zero 255/35 R21 101 Y HL * PNCS PZ4/SC FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli P Zero 255/35 R21 101 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/35 R21
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE

Cena za sztukę

1150 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli P Zero 255/35 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 255/35 R21 101 Y HL * PNCS PZ4/SC FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/35 R21 oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli

Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o cieplejszych miesiącach, kiedy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Twardsza mieszanka gumowa zapewnia stabilność nawet podczas upałów, a asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć poprawia przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zmniejszone opory toczenia pomagają obniżyć zużycie paliwa, co sprawia, że opony letnie Pirelli są nie tylko bezpieczne, ale również bardzo ekonomiczne.

Opona osobowa oraz SUV – 255/35 R21 101 Y

Opony osobowe Pirelli to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 255/35 R21 P Zero HL * PNCS PZ4/SC FR

Opony letnie Pirelli P Zero 255 35 R21 101Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 255/35 R21 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (35), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 21 cali. Opony Pirelli P Zero mają indeks prędkości Y (oznaczający maksymalną szybkość = 300 km/h) oraz indeks nośności 101 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 825 kg na oponę).

Pirelli P Zero 255/35 R21 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (HL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/35 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model P Zero
Etykieta UE B / B / 70 dB
Indeks nośności 101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (HL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (*)
Oznaczenia HL, *, PNCS, PZ4/SC, FR
Kod produktu 53316

HL, *, PNCS, PZ4/SC, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?

  • HL / Jest to oznaczenie stosowane w oponach zaprojektowanych dla ciężkich pojazdów. Ogumienie oznaczone symbolem HL (z ang. high load – wysokie obciążenie) może przenosić o 20% większy ciężar niż standardowe opony, a także o 6–9% więcej niż ogumienie o takich samych wymiarach z indeksem XL.
  • * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
  • PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – HL, *, PNCS, PZ4/SC, FR

Etykieta unijna opon 255/35 R21 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 255/35 R21 101 Y HL * PNCS PZ4/SC FR uzyskała wynik: B/B/70 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli P Zero 255/35 R21 101 Y: opór toczenia – B, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa B

Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.