Pirelli P Zero 245/35 R20 95 Y XL Seal Inside PZ4/LS FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli P Zero 245/35 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 245/35 R20 95 Y XL Seal Inside PZ4/LS FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę).
Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli
Opony letnie Pirelli zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Specjalna mieszanka gumowa odporna na wyższe temperatury zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, wspierając stabilność prowadzenia i ograniczając zużycie opon. Dodatkowo mniejsza liczba nacięć i niższe opory toczenia pomagają zmniejszyć spalanie paliwa, co przekłada się na bardziej ekonomiczną jazdę.
Opona osobowa oraz SUV – 245/35 R20 95 Y
Opony osobowe Pirelli stanowią kwintesencję nowoczesnych rozwiązań technologicznych w dziedzinie motoryzacji. Stworzone z myślą o szerokiej gamie samochodów - od miejskich kompaktów aż po sportowe coupe i eleganckie limuzyny. Inteligentnie zaprojektowana struktura wewnętrzna z warstwami stalowymi zapewnia wyjątkową sztywność i odporność na deformacje. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność nawet w trudnych warunkach drogowych. Zredukowane drgania i obniżony poziom hałasu znacząco podnoszą komfort podróżowania, czyniąc te opony idealnym wyborem zarówno na krótkie miejskie trasy, jak i dalekie podróże.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 245/35 R20 P Zero XL Seal Inside PZ4/LS FR
Opony letnie Pirelli P Zero 245 35 R20 95Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 245/35 R20 szerokość bieżnika wynosi 245 mm, wysokość profilu (35), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Model Pirelli P Zero posiada indeks nośności 95 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 690 kg oraz indeks prędkości Y umożliwiający jazdę do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 0 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 0 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/35 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Etykieta UE | C / B / 72 dB |
Indeks nośności | 95 (do 690 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, VW, KS, Seal Inside, PZ4/LS, EV, FR |
Kod produktu | 38505 |
XL, VW, KS, Seal Inside, PZ4/LS, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- VW / Homologacja (VW) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Volkswagen. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- KS / Oznaczenie KS wskazuje na zmodyfikowaną strukturę wewnętrzną opony, dostosowaną do specyficznych wymagań pojazdów, dla których zostały homologowane. Tego typu konstrukcja zapewnia lepszą stabilność, trwałość i optymalne osiągi w zależności od warunków użytkowania.
- Seal Inside / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
- PZ4/LS / L.S. (z ang. Luxury Saloon) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja łączy zaawansowaną przyczepność z doskonałą stabilnością, odpowiadając na potrzeby najbardziej wymagających kierowców.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 245/35 R20 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 245/35 R20 95 Y XL Seal Inside PZ4/LS FR uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Opór toczenia: klasa C
Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.