Pirelli P Zero 235/35 R20 92 Y XL T0 PNCS PZ4/SC FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli P Zero 235/35 R20 92 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/35 R20
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE

Cena za sztukę

946 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli P Zero 235/35 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 235/35 R20 92 Y XL T0 PNCS PZ4/SC FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 92 (do 630 kg na oponę).

letnia osobowa EV / electric

Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli

Opony letnie doskonale sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy. Zaawansowana technologia produkcji przekłada się na świetną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a niskie opory toczenia wspierają oszczędność paliwa. Dzięki temu opony letnie Pirelli sprawdzają się zwłaszcza na dłuższych trasach, oferując lepszy komfort i mniejszą podatność na boczne podmuchy wiatru.

Opona osobowa – 235/35 R20 92 Y

Opony osobowe Pirelli stanowią kwintesencję nowoczesnych rozwiązań technologicznych w dziedzinie motoryzacji. Stworzone z myślą o szerokiej gamie samochodów - od miejskich kompaktów aż po sportowe coupe i eleganckie limuzyny. Inteligentnie zaprojektowana struktura wewnętrzna z warstwami stalowymi zapewnia wyjątkową sztywność i odporność na deformacje. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność nawet w trudnych warunkach drogowych. Zredukowane drgania i obniżony poziom hałasu znacząco podnoszą komfort podróżowania, czyniąc te opony idealnym wyborem zarówno na krótkie miejskie trasy, jak i dalekie podróże.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 235/35 R20 P Zero XL T0 PNCS PZ4/SC FR

Opony letnie Pirelli P Zero 235 35 R20 92Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 235/35 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (35) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 20 cali. Następne oznaczenia (92Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Pirelli P Zero. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 630 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 300 km/h.

Pirelli P Zero 235/35 R20 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 11 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/35 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model P Zero
Etykieta UE C / A / 70 dB
Indeks nośności 92 (do 630 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (T0)
Oznaczenia XL, T0, PNCS, PZ4/SC, ELECT, FR
Kod produktu 38494

XL, T0, PNCS, PZ4/SC, ELECT, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • T0 / Homologacja (T0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Tesla. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
  • PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.
  • ELECT / Oznaczenie informuje, że opona została opracowana z myślą o samochodach hybrydowych i elektrycznych. Udoskonalony wzór bieżnika oraz specjalna mieszanka gumowa sprawiają, że ograniczany jest hałas, poprawia się efektywność energetyczna i zwiększa zasięg pojazdu. Takie opony można jednak z powodzeniem stosować również w autach wyposażonych w silniki spalinowe, co dodatkowo pozwala wydłużyć dystans pokonywany na jednym baku paliwa.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, T0, PNCS, PZ4/SC, ELECT, FR

Etykieta unijna opon 235/35 R20 92Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 235/35 R20 92 Y XL T0 PNCS PZ4/SC FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli P Zero 235/35 R20 92 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.