Pirelli Cinturato P7 235/40 R19 96 W XL Seal Inside P7C2 FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli Cinturato P7 235/40 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Cinturato P7 235/40 R19 96 W XL Seal Inside P7C2 FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Cinturato P7 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 235/40 R19.
Nowa opona letnia Cinturato P7 marki Pirelli
Opony letnie Pirelli są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.
Opona osobowa oraz SUV – 235/40 R19 96 W
Opony osobowe Pirelli to najchętniej wybierany segment ogumienia, projektowany tak, aby sprostać potrzebom zarówno miejskich kompaktów, jak i luksusowych limuzyn. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym znacząco ograniczają opory toczenia, przekładając się na odczuwalnie niższe spalanie paliwa. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe osiągi w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona struktura bieżnika przedłuża żywotność opony. W rezultacie kierowcy otrzymują bezpieczne, komfortowe i trwałe rozwiązanie, gwarantujące pewną trakcję w każdej sytuacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 235/40 R19 Cinturato P7 XL Seal Inside P7C2 FR
Celem opon letnich Pirelli Cinturato P7 235 40 R19 96W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/40 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 40, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 19 cali. Model Pirelli Cinturato P7 posiada indeks nośności 96 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 710 kg oraz indeks prędkości W zezwalający na jazdę do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 34 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/40 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | Cinturato P7 |
Etykieta UE | B / A / 69 dB |
Indeks nośności | 96 (do 710 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, VW, Seal Inside, P7C2, EV, FR |
Kod produktu | 62530 |
XL, VW, Seal Inside, P7C2, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu Cinturato P7?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- VW / Homologacja (VW) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Volkswagen. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- Seal Inside / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
- P7C2 / P7C2 to kolejna generacja opon Pirelli Cinturato P7, zaprojektowana dla samochodów osobowych i crossoverów, oferująca doskonałą wydajność na mokrej nawierzchni. Dzięki zoptymalizowanej mieszance zapewnia niski opór toczenia, zwiększoną trwałość i wyższy komfort jazdy w letnich warunkach.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/40 R19 96W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Cinturato P7 235/40 R19 96 W XL Seal Inside P7C2 FR uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa B
Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.