Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18 99 W XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18 99 W - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
225/50 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

649 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18 99 W XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Cinturato All Season SF3 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 99 (do 775 kg na oponę).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Cinturato All Season SF3 marki Pirelli

Opony wielosezonowe Pirelli to wygodne rozwiązanie dla kierowców ceniących komfort i oszczędność czasu, eliminujące potrzebę sezonowej wymiany. Dzięki specjalnej mieszance gumowej i bieżnikowi łączącemu cechy modeli letnich i zimowych zapewniają niezawodną przyczepność, stabilność oraz bezpieczeństwo w zmiennych warunkach pogodowych. Symbol 3PMSF na boku ogumienia potwierdza ich przystosowanie do warunków zimowych, co pozwala na bezpieczne użytkowanie przez cały rok.

Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R18 99 W

Opony osobowe Pirelli reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 225/50 R18 Cinturato All Season SF3 XL FR

Opony całoroczne Pirelli Cinturato All Season SF3 225 50 R18 99W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/50 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opony Pirelli Cinturato All Season SF3 mają indeks prędkości W (informujący o dopuszczalnej szybkości = 270 km/h) oraz indeks nośności 99 (oznaczający maksymalne obciążenie = 775 kg na jedną oponę).

Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/50 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Pirelli
Klasa premium
Model Cinturato All Season SF3
Etykieta UE B / A / 71 dB
Indeks nośności 99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 53496

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Cinturato All Season SF3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 225/50 R18 99W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18 99 W XL FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli Cinturato All Season SF3 225/50 R18 99 W: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa B

Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.