Pirelli Carrier Winter 235/65 R16C 115 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli Carrier Winter 235/65 R16 115 R - opona zimowa klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/65 R16C
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
115 (do 1215 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / C / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

708 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli Carrier Winter 235/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Carrier Winter 235/65 R16C 115 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Carrier Winter stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy charakterystyczny symetryczny układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 115 (do 1215 kg).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Carrier Winter marki Pirelli

Opony zimowe Pirelli zaprojektowano z myślą o utrzymaniu wysokiej przyczepności i stabilności podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych. Zaawansowany symetryczny bieżnik oraz mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększają przyczepność na śniegu i lodzie, zapewniając lepszą kontrolę nad pojazdem. Optymalny rozkład rowków skutecznie odprowadza wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu i poprawiając wydajność hamowania.

Opona dostawcza (do busa) – 235/65 R16 115 R

Opony dostawcze Pirelli w rozmiarze 235/65R16C zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Ich cechą wyróżniającą jest podwójny indeks nośności, umożliwiający efektywne zastosowanie zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Dzięki solidnej konstrukcji zapewniają wysoką odporność na uszkodzenia i obciążenia, co przekłada się na stabilne prowadzenie w różnych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 235/65 R16 Carrier Winter

Zadaniem opon zimowych Pirelli Carrier Winter 235 65 R16C 115R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 235/65 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 65 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Pirelli Carrier Winter posiada indeks nośności 115 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1215 kg oraz indeks prędkości R umożliwiający jazdę do 170 km/h.

Pirelli Carrier Winter 235/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 22 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/65 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Pirelli
Klasa premium
Model Carrier Winter
Etykieta UE C / C / 73 dB
Indeks nośności 115 (do 1215 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 17576

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Carrier Winter?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/65 R16 115R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Carrier Winter 235/65 R16C 115 R uzyskała wynik: C/C/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Pirelli Carrier Winter 235/65 R16 115 R: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.