Pirelli Carrier All Season 205/75 R16C 110/108 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 110/108 R - opona całoroczna klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/75 R16C
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
110/108 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

622 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Pirelli Carrier All Season 205/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli Carrier All Season 205/75 R16C 110/108 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Carrier All Season stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok, technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury czy certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/75 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna Carrier All Season marki Pirelli

Opony całoroczne sprawdzają się w codziennej jeździe miejskiej, zwłaszcza dla osób preferujących spokojny styl jazdy. Dzięki uniwersalnej konstrukcji bieżnika i mieszance gumowej eliminują potrzebę sezonowej wymiany kół. Obecność symbolu 3PMSF potwierdza zdolność opon uniwersalnych Pirelli do radzenia sobie w zimowych warunkach, co czyni je praktycznym wyborem na cały rok.

Opona dostawcza (do busa) – 205/75 R16 110/108 R

Opony dostawcze Pirelli w rozmiarze 205/75R16C zostały stworzone z myślą o pojazdach o masie do 3,5 tony. Ich wyróżnikiem są dwa indeksy nośności, które umożliwiają optymalne wykorzystanie zarówno na pojedynczej, jak i bliźniaczej feldze. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi charakteryzują się wysoką odpornością na uszkodzenia oraz równomiernym prowadzeniem w rozmaitych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Pirelli 205/75 R16 Carrier All Season

Zadaniem opon wielosezonowych Pirelli Carrier All Season 205 75 R16C 110/108R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 205/75 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (75) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opony Pirelli Carrier All Season mają indeks szybkości R (oznaczający dopuszczalną prędkość = 170 km/h) i indeks nośności 110/108 (wskazujący maksymalne obciążenie = 1060 kg/oponę).

Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Pirelli
Klasa premium
Model Carrier All Season
Etykieta UE C / A / 70 dB
Indeks nośności 110/108 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 53552

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Carrier All Season?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/75 R16 110/108R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli Carrier All Season 205/75 R16C 110/108 R uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Pirelli Carrier All Season 205/75 R16 110/108 R: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Bezpieczeństwo jazdy zależy od wielu czynników, w tym od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania, kluczowy aspekt bezpiecznej jazdy, jest oceniana na pięciostopniowej skali literowej - od "A" dla najkrótszej drogi zatrzymywania, aż do "E". Jako ciekawostkę dodam, iż do lipca 2021 funkcjonowała zamiast niej ocena "G". Wybierając opony klasy "A", "B" lub "C" inwestujesz w najlepszą dostępną technologię dla bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na opory toczenia i hałas opony, które również wpływają na komfort i efektywność jazdy, tworząc kompleksowy obraz wydajności opon.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Wybór opon z niskim poziomem hałasu zewnętrznego może znacznie poprawić Twoje doświadczenia z jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten jest podawany w decybelach (dB), z wartościami od 67 do 78 dB. Ogumienie jest klasyfikowane jako A, B, lub C, gdzie A oznacza najcichsze wyroby, idealne dla tych, którzy cenią ciszę podczas jazdy. Warto zwrócić uwagę, że różnica 3 dB może podwoić percepcję hałasu zewnętrznego i wpłynąć na odbiór bodźców w kabinie. Znajomość tej informacji pomoże Ci wybrać opony, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom, aby zyskać więcej komfortu podczas podróży na trasach szybkiego ruchu.