Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16C 107/105 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16 107/105 T - opona całoroczna klasy budżetowej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

361 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16C 107/105 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model VanMaster A/S+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak uniwersalny symetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika, unikalne połączenie właściwości opon letnich i zimowych czy technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury. Prezentowana opona marki Petlas została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 107/105 (do 975 kg).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna VanMaster A/S+ marki Petlas

Opony całoroczne Petlas dzięki specjalnie dobranym składnikom gumy są przeznaczone do użytkowania przez cały rok. Mieszanka jest twardsza niż w oponach zimowych, ale bardziej elastyczna niż w modelach letnich. Symetryczny bieżnik posiada strefę letnią i zimową, z dodatkowymi nacięciami poprawiającymi przyczepność na śniegu. Symbol 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich) potwierdza spełnienie norm przyczepności w warunkach zimowych.

Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R16 107/105 T

Opony dostawcze Petlas w rozmiarze 205/65R16C zostały stworzone z myślą o busach i pojazdach użytkowych o masie całkowitej do 3,5 tony. Ich wzmocniona budowa zwiększa wytrzymałość na intensywną eksploatację, co przekłada się na dłuższą żywotność i lepszą ochronę przed przeciążeniami. Konstrukcja zoptymalizowana pod kątem stabilności pozwala na pewne prowadzenie pojazdu zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach, co czyni je niezawodnym wyborem dla wymagających kierowców.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Petlas 205/65 R16 VanMaster A/S+

Celem opon wielosezonowych Petlas VanMaster A/S+ 205 65 R16C 107/105T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 205/65 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (65), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Petlas VanMaster A/S+ mają indeks nośności 107/105 oraz szybkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 975 kg.

Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/65 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Petlas
Klasa budżetowa
Model VanMaster A/S+
Etykieta UE D / A / 72 dB
Indeks nośności 107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 57633

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu VanMaster A/S+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/65 R16 107/105T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16C 107/105 T uzyskała wynik: D/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Petlas VanMaster A/S+ 205/65 R16 107/105 T: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.