Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16C 104/102 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16 104/102 R - opona całoroczna klasy budżetowej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
185/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104/102 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

336 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16C 104/102 R objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model VanMaster A/S+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Petlas została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 185/75 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna VanMaster A/S+ marki Petlas

Opony całoroczne Petlas to uniwersalne rozwiązanie łączące cechy produktów letnich i zimowych, oferujące dobre osiągi w umiarkowanych warunkach pogodowych. Symbol 3PMSF na boku potwierdza, że ogumienie spełnia normy przyczepności w zimowych warunkach. Modele wielosezonowe są idealne dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej wymiany opon oraz mieszkają w regionach o łagodnym klimacie.

Opona dostawcza (do busa) – 185/75 R16 104/102 R

Opony dostawcze Petlas w rozmiarze 185/75R16C przeznaczone są do pojazdów o masie całkowitej do 3,5 tony. Podwójny indeks nośności pozwala na dostosowanie do montażu na pojedynczej feldze oraz w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na uszkodzenia i nadmierne zużycie. Zoptymalizowany bieżnik poprawia stabilność podczas pokonywania wzniesień i wspiera kontrolę nad pojazdem podczas ostrych zakrętów. Zapewnia również pewne prowadzenie przy nagłych manewrach, takich jak omijanie przeszkód czy wyprzedzanie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Petlas 185/75 R16 VanMaster A/S+

Opony całoroczne Petlas VanMaster A/S+ 185 75 R16C 104/102R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 185/75 R16 szerokość bieżnika wynosi 185 mm, wysokość profilu (75), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Petlas VanMaster A/S+ mają indeks prędkości R (oznaczający maksymalną szybkość = 170 km/h) oraz indeks nośności 104/102 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 900 kg na oponę).

Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 185/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Petlas
Klasa budżetowa
Model VanMaster A/S+
Etykieta UE D / A / 72 dB
Indeks nośności 104/102 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 57625

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu VanMaster A/S+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 185/75 R16 104/102R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16C 104/102 R uzyskała wynik: D/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Petlas VanMaster A/S+ 185/75 R16 104/102 R: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.