Petlas SuvMaster A/S 215/55 R18 99 V XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Petlas SuvMaster A/S 215/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Petlas SuvMaster A/S 215/55 R18 99 V XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model SuvMaster A/S stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich, uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Petlas została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 215/55 R18.
Nowa opona całoroczna SuvMaster A/S marki Petlas
Opony wielosezonowe Petlas są skonstruowane tak, aby sprostać zarówno letnim, jak i zimowym warunkom drogowym, co czyni je praktycznym rozwiązaniem dla kierowców w regionach o łagodnym klimacie. Uniwersalna mieszanka gumowa i specjalny kierunkowy bieżnik zapewniają dobre osiągi na suchej i ośnieżonej nawierzchni. Ogumienie całoroczne pozwala unikać sezonowej wymiany opon, oszczędzając czas i pieniądze, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.
Opona osobowa oraz SUV – 215/55 R18 99 V
Opony osobowe Petlas stanowią fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu. Zaawansowane technologie produkcji pozwalają uzyskać precyzyjnie dobrane parametry przyczepności, natomiast wzmocnione ściany boczne ograniczają odkształcenia przy pokonywaniu zakrętów. Zoptymalizowany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wieloskładnikowa mieszanka gumowa oferuje optymalny balans między trwałością a pewnym prowadzeniem, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Petlas 215/55 R18 SuvMaster A/S XL
Opony całoroczne Petlas SuvMaster A/S 215 55 R18 99V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 215/55 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 55 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Petlas SuvMaster A/S mają indeks nośności 99 oraz prędkości V. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 240 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 775 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Petlas |
Klasa | budżetowa |
Model | SuvMaster A/S |
Etykieta UE | C / C / 72 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL, SUV, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 46216 |
XL, SUV, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu SuvMaster A/S?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- SUV / Symbol ten oznacza, że opony zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o samochodach typu SUV (z ang. Sport Utility Vehicle). Takie ogumienie charakteryzuje się wzmocnioną konstrukcją dedykowaną dla pojazdu o większej masie i wyżej usytuowanym środku ciężkości w celu zapewnienia stabilności oraz komfortu podróży.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 215/55 R18 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Petlas SuvMaster A/S 215/55 R18 99 V XL uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Opór toczenia: klasa C
Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Na etykiecie unijnej opony, hałas zewnętrzny toczenia jest przedstawiany inaczej niż pozostałe parametry. Zamiast klasyfikacji falami rozchodzącego się dźwięku, używa się systemu trzech liter (A, B, C) oraz wyniku pomiaru hałasu w decybelach (dB). Ta unikalna metoda znakowania odzwierciedla zobowiązanie UE do ochrony środowiska. Szum zewnętrzny, inaczej niż ten w kabinie, ma znaczenie dla środowiska i może wpływać na komfort otoczenia, w tym na przykład dzikich zwierząt. Dla kierowców, zrozumienie tej etykiety jest ważne w kontekście wyboru opon, które będą pasować do ich potrzeb oraz zminimalizują wpływ na środowisko.