Nexen Winguard WT1 235/65 R16C 121/119 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Nexen Winguard WT1 235/65 R16 121/119 R - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
121/119 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

507 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 235/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 235/65 R16C 121/119 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 121/119 (do 1450 kg) oraz rozmiar 235/65 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen

Opony zimowe wykorzystują specjalną mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, co pozwala utrzymać elastyczność w niskich temperaturach i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Symetryczny bieżnik opon zimowych Nexen z licznymi rowkami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, minimalizując ryzyko poślizgu i wspierając stabilność oraz komfort jazdy w trudnych warunkach pogodowych.

Opona dostawcza (do busa) – 235/65 R16 121/119 R

Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 235/65R16C zostały stworzone z myślą o pojazdach użytkowych, takich jak VAN-y, busy czy półciężarówki. Ich wzmocniona konstrukcja zwiększa stabilność i bezpieczeństwo nawet przy maksymalnym obciążeniu. Dzięki podwójnemu indeksowi nośności można je montować zarówno na pojedynczych, jak i bliźniaczych felgach. Pozwala to dostosować ogumienie do specyfiki transportu i różnych warunków eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 235/65 R16 Winguard WT1

Opony zimowe Nexen Winguard WT1 235 65 R16C 121/119R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 235/65 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 65 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Nexen Winguard WT1 mają indeks prędkości R (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 170 km/h) i indeks nośności 121/119 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 1450 kilogramów / oponę).

Nexen Winguard WT1 235/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/65 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard WT1
Etykieta UE D / B / 73 dB
Indeks nośności 121/119 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 41679

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/65 R16 121/119R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 235/65 R16C 121/119 R uzyskała wynik: D/B/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Nexen Winguard WT1 235/65 R16 121/119 R: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.