Nexen Winguard WT1 195/80 R14C 106/104 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen Winguard WT1 195/80 R14 106/104 R - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
195/80 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

324 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 195/80 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 195/80 R14C 106/104 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 106/104 (do 950 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen

Opony zimowe wspierają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, szczególnie gdy drogi pokryte są ubitym śniegiem, śliską breją lub przymarzającym deszczem. Zaawansowany symetryczny bieżnik opon Nexen poprawia przyczepność, a mieszanka gumowa odporna na niskie temperatury umożliwia lepszą kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo zwiększona liczba lameli wspiera stabilność podczas nagłych manewrów, co wpływa na precyzję i komfort jazdy w trudnych warunkach.

Opona dostawcza (do busa) – 195/80 R14 106/104 R

Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 195/80R14C stanowią niezastąpione rozwiązanie dla VAN-ów, busów oraz półciężarówek. Ich specjalna konstrukcja zapewnia pewne prowadzenie i wysoką odporność na zużycie nawet przy dużych obciążeniach. Co istotne, opony dostawcze oferują dwa indeksy nośności: jeden dla montażu na pojedynczej feldze oraz drugi dla montażu w układzie bliźniaczym. Umożliwia to optymalne dostosowanie ogumienia do zróżnicowanych warunków eksploatacyjnych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 195/80 R14 Winguard WT1

Zadaniem opon zimowych Nexen Winguard WT1 195 80 R14C 106/104R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 195/80 R14 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 195 mm). Kolejne dwie cyfry (80) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 14 cali (35.56 cm). Opona Nexen Winguard WT1 posiada indeks prędkości R (dopuszczalna jazda do 170 km/h) oraz nośności 106/104 (maksymalne obciążenie wynosi 950 kg na jedną oponę).

Nexen Winguard WT1 195/80 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 20 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/80 R14
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard WT1
Etykieta UE D / B / 70 dB
Indeks nośności 106/104 (do 950 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 20130

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/80 R14 106/104R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 195/80 R14C 106/104 R uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe od wprowadzenia przepisów, umożliwiają szybkie porównanie opon różnych marek. Oceniają je pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomu generowanego hałasu. Informacje te są przedstawiane za pomocą jasnych piktogramów. Ułatwia to zrozumienie kluczowych właściwości opon nawet osobom niezaznajomionym z tematyką motoryzacyjną.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Nexen Winguard WT1 195/80 R14 106/104 R: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny opon może się różnić w zależności od warunków drogowych. Na mokrej, śliskiej nawierzchni czy na śniegu poziom hałasu może być wyższy, co jest ważną informacją dla kierowców planujących podróże w różnych warunkach pogodowych. Etykieta unijna oferuje wgląd w ogólny poziom szumów, ale warto pamiętać o tych zmiennych. Głośność zewnętrzna opon może być także wskaźnikiem ich ogólnego stanu i bezpieczeństwa. Jej wysoki poziom może wskazywać na nierównomierne zużycie lub inne problemy techniczne, co jest ważne, gdy chodzi o monitorowanie w kontekście utrzymania pojazdu w dobrym stanie.