Nexen Winguard WT1 175/70 R14C 95/93 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen Winguard WT1 175/70 R14 95/93 T - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
175/70 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95/93 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

365 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 175/70 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 175/70 R14C 95/93 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy charakterystyczny symetryczny układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 175/70 R14C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen

Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Symetryczny bieżnik opon zimowych Nexen z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.

Opona dostawcza (do busa) – 175/70 R14 95/93 T

Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 175/70R14C zostały stworzone z myślą o pojazdach użytkowych, takich jak VAN-y, busy czy półciężarówki. Ich wzmocniona konstrukcja zwiększa stabilność i bezpieczeństwo nawet przy maksymalnym obciążeniu. Dzięki podwójnemu indeksowi nośności można je montować zarówno na pojedynczych, jak i bliźniaczych felgach. Pozwala to dostosować ogumienie do specyfiki transportu i różnych warunków eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 175/70 R14 Winguard WT1

Opony zimowe Nexen Winguard WT1 175 70 R14C 95/93T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 175/70 R14 należy czytać następująco: szerokość opony 175 mm, wysokość profilu 70 i średnica 14 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Nexen Winguard WT1 mają indeks prędkości T (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 190 km/h) i indeks nośności 95/93 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 690 kilogramów / oponę).

Nexen Winguard WT1 175/70 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 22 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/70 R14
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard WT1
Etykieta UE E / A / 69 dB
Indeks nośności 95/93 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 41648

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 175/70 R14 95/93T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 175/70 R14C 95/93 T uzyskała wynik: E/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Nexen Winguard WT1 175/70 R14 95/93 T: opór toczenia – E, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa E

Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Decyzja o wyborze opon jest często zależna od ich przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podczas deszczowej pogody. Skala od "A" do "E" na etykiecie unijnej daje wyraźny obraz potencjalnej skuteczności hamowania, z "A" jako najlepszą oceną. Do 2021 roku najsłabszą notą były litery "F" oraz "G". Warto zwrócić uwagę, że nawet jedna klasa różnicy może znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. W związku z tym, kierowcy powinni rozważyć wybór produktów o wyższych notach dotyczących przyczepności na asfalcie pokrytym wodą, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Jednak, należy pamiętać, że optymalny wybór opony nie kończy się na tym parametrze - inne kluczowe czynniki to także trwałość, poziom hałasu czy ekonomika jazdy.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Wybór opon z myślą o zmniejszeniu hałasu zewnętrznego to nie tylko krok ku zwiększeniu komfortu jazdy, ale również istotny element ochrony środowiska. Unijna etykieta dołączona do produktu zawiera kluczowe informacje o poziomie hałasu generowanego przez ogumienie, co pozwala kierowcom świadomie wybrać modele optymalne zarówno dla siebie, jak i dla otoczenia. Parametr ten jest wyrażany w decybelach (dB) i przedstawiany za pomocą piktogramu z falą dźwiękową oraz literami. A lub B oznacza cichszą oponę, zaś C - nieco głośniejszą. Ciekawostką jest to, że nawet niewielka redukcja głośności opon może znacząco obniżyć ogólny poziom szumu w miastach, przyczyniając się do stworzenia spokojniejszego i zdrowszego środowiska dla mieszkańców. Wybierając opony z klasyfikacją A lub B, nie tylko zyskujesz na przyjemności z jazdy, ale również wspierasz inicjatywy ekologiczne, zmniejszając hałas w obszarach zabudowanych lub tam, gdzie żyją dzikie zwierzęta.