Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20 115 S

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20 115 S - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/60 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
115 (do 1215 kg/oponę)
Indeks prędkości
S (do 180 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

591 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20 115 S objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Roadian HTX RH5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy innowacyjny symetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 115 S oraz rozmiar 275/60 R20.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Roadian HTX RH5 marki Nexen

Opony letnie, zaprojektowane na potrzeby wyższych temperatur (powyżej 7°C), posiadają symetryczny bieżnik z mniejszą liczbą nacięć, zapewniając większą powierzchnię styku z drogą. Dzięki temu zapewniają lepszą przyczepność, zwłaszcza na rozgrzanym asfalcie lub w czasie ulewnego deszczu. Dzięki swojej konstrukcji opony letnie Nexen zwiększają stabilność i bezpieczeństwo pojazdu, oferując komfortową jazdę w cieplejszych miesiącach roku.

Opona osobowa oraz SUV – 275/60 R20 115 S

Opony osobowe Nexen wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 275/60 R20 Roadian HTX RH5

Zadaniem opon letnich Nexen Roadian HTX RH5 275 60 R20 115S jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 275/60 R20 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 275 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 20 cali. Opony Nexen Roadian HTX RH5 mają indeks szybkości S (oznaczający dopuszczalną prędkość = 180 km/h) i indeks nośności 115 (wskazujący maksymalne obciążenie = 1215 kg/oponę).

Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/60 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Roadian HTX RH5
Etykieta UE C / D / 70 dB
Indeks nośności 115 (do 1215 kg/oponę)
Indeks prędkości S (do 180 km/h)
Kod produktu 11087

Etykieta unijna opon 275/60 R20 115S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20 115 S uzyskała wynik: C/D/70 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa D Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Nexen Roadian HTX RH5 275/60 R20 115 S: opór toczenia – C, hamowanie – D, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa D

Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.