Nexen Roadian CT8 185/75 R14C 102/100 Q

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen Roadian CT8 185/75 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Roadian CT8 185/75 R14C 102/100 Q objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Roadian CT8 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, nowoczesny symetryczny wzór bieżnika czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 185/75 R14C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia Roadian CT8 marki Nexen
Opony letnie doskonale sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy. Zaawansowana technologia produkcji przekłada się na świetną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a niskie opory toczenia wspierają oszczędność paliwa. Dzięki temu opony letnie Nexen sprawdzają się zwłaszcza na dłuższych trasach, oferując lepszy komfort i mniejszą podatność na boczne podmuchy wiatru.
Opona dostawcza (do busa) – 185/75 R14 102/100 Q
Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 185/75R14C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności. Umożliwia to dostosowanie ogumienia do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach i ostrych zakrętach oraz wspomaga bezpieczną jazdę z pełnym załadunkiem.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 185/75 R14 Roadian CT8
Opony letnie Nexen Roadian CT8 185 75 R14C 102/100Q zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Rozmiar 185/75 R14 należy czytać następująco: szerokość opony 185 mm, wysokość profilu 75 i średnica 14 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Następne oznaczenia (102/100 i Q) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Nexen Roadian CT8. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 850 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nie większą niż 160 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 185/75 R14 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | Roadian CT8 |
Etykieta UE | D / B / 68 dB |
Indeks nośności | 102/100 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Q (do 160 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 11136 |
C – co oznaczają symbole w modelu Roadian CT8?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 185/75 R14 102/100Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Roadian CT8 185/75 R14C 102/100 Q uzyskała wynik: D/B/68 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna na oponach dostarcza ważnych informacji o efektywności paliwowej, co jest kluczowe dla oszczędności oraz ochrony środowiska. Klasyfikacja od A do E pomaga kierowcom w identyfikacji ogumienia, które zapewni mniejsze zużycie paliwa i ograniczy emisję spalin. Wybór opon o niskich oporach toczenia przekładających się na wydajność to krok w kierunku bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.
Hałas zewnętrzny: 68 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.