Nexen N'Fera SU1 195/55 R16 91 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen N'Fera SU1 195/55 R16 91 V - opona letnia klasy średniej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
195/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

333 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen N'Fera SU1 195/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera SU1 195/55 R16 91 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera SU1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 91 (do 615 kg na oponę).

letnia osobowa

Nowa opona letnia N'Fera SU1 marki Nexen

Opony letnie przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa poprawia stabilność pojazdu na rozgrzanym asfalcie, a zoptymalizowany wzór bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu. Dzięki zmniejszonym oporom toczenia opony Nexen wspierają oszczędność paliwa i podnoszą komfort prowadzenia w codziennym użytkowaniu, co przekłada się na bezpieczeństwo oraz przyjemność z jazdy.

Opona osobowa – 195/55 R16 91 V

Segment opon Nexen do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 195/55 R16 N'Fera SU1 XL

Zadaniem opon letnich Nexen N'Fera SU1 195 55 R16 91V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 195/55 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 195 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (55) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opony Nexen N'Fera SU1 mają indeks szybkości V (oznaczający dopuszczalną prędkość = 240 km/h) i indeks nośności 91 (wskazujący maksymalne obciążenie = 615 kg/oponę).

Nexen N'Fera SU1 195/55 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 46 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/55 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Nexen
Klasa średnia
Model N'Fera SU1
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL
Kod produktu 43376

XL – co oznaczają symbole w modelu N'Fera SU1?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL

Etykieta unijna opon 195/55 R16 91V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera SU1 195/55 R16 91 V XL uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązuje etykietowanie opon. Pomaga ono kierowcom w porównywaniu modeli pod względem efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety w formie naklejek umieszczonych na bieżniku są wymagane dla opon samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów, co ułatwia wybór odpowiedniego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Nexen N'Fera SU1 195/55 R16 91 V: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.