Nexen N'Fera Sport SUV 255/55 R18 109 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen N'Fera Sport SUV 255/55 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera Sport SUV 255/55 R18 109 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera Sport SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 109 (do 1030 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia N'Fera Sport SUV marki Nexen
Opony letnie Nexen najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia pewną przyczepność na różnych nawierzchniach. Zoptymalizowany wzór bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu, gwarantując lepszą kontrolę nad pojazdem nawet podczas intensywnych opadów.
Opona osobowa oraz SUV – 255/55 R18 109 Y
Opony osobowe Nexen to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 255/55 R18 N'Fera Sport SUV XL FR
Opony letnie Nexen N'Fera Sport SUV 255 55 R18 109Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 255/55 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 255 mm, wysokość profilu 55 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Nexen N'Fera Sport SUV posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 109 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 1030 kilogramów na pojedyncze koło).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/55 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | N'Fera Sport SUV |
Etykieta UE | C / A / 73 dB |
Indeks nośności | 109 (do 1030 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, FR |
Kod produktu | 43277 |
XL, FR – co oznaczają symbole w modelu N'Fera Sport SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 255/55 R18 109Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera Sport SUV 255/55 R18 109 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na opony, obowiązujące od 2012 roku, umożliwiają kierowcom łatwe porównanie kluczowych parametrów. Są wśród nich: zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni i poziom hałasu. Ujednolicony wygląd etykiet gwarantuje szybkie zapoznanie się z właściwościami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zgłębienie się w ich treść jest istotne przy wyborze nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.