Nexen N'Fera RU1 225/50 R18 95 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen N'Fera RU1 225/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera RU1 225/50 R18 95 V FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera RU1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 95 V oraz rozmiar 225/50 R18.
Nowa opona letnia N'Fera RU1 marki Nexen
Opony letnie są przeznaczone do użytku gdy średnia dobowa temperatura powietrza nie spada poniżej 7°C. Wyróżniają się płaskim bieżnikiem o ograniczonej liczbie rowków i nacięć, co zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią i poprawia przyczepność. Dzięki temu opony letnie Nexen zachowują optymalną wydajność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, zapewniając bezpieczeństwo jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R18 95 V
Opony osobowe Nexen reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 225/50 R18 N'Fera RU1 FR
Opony letnie Nexen N'Fera RU1 225 50 R18 95V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Prezentowany rozmiar 225/50 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (50) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opona Nexen N'Fera RU1 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 95 (maksymalna wartość obciążenia 690 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | N'Fera RU1 |
Etykieta UE | D / A / 69 dB |
Indeks nośności | 95 (do 690 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 10835 |
FR – co oznaczają symbole w modelu N'Fera RU1?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/50 R18 95V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera RU1 225/50 R18 95 V FR uzyskała wynik: D/A/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa D
Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.