Nexen N'Fera Primus 225/60 R17 99 V

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen N'Fera Primus 225/60 R17 99 V - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/60 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

421 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen N'Fera Primus 225/60 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera Primus 225/60 R17 99 V objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera Primus stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/60 R17 oraz indeks nośności i prędkości 99 V.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia N'Fera Primus marki Nexen

Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Nexen poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Opona osobowa oraz SUV – 225/60 R17 99 V

Opony osobowe Nexen zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 225/60 R17 N'Fera Primus

Zadaniem opon letnich Nexen N'Fera Primus 225 60 R17 99V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 225/60 R17 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 60 i średnica 17 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Nexen N'Fera Primus posiada indeks nośności 99 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 775 kg oraz indeks prędkości V umożliwiający jazdę do 240 km/h.

Nexen N'Fera Primus 225/60 R17

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 36 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/60 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Nexen
Klasa średnia
Model N'Fera Primus
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Kod produktu 43343

Etykieta unijna opon 225/60 R17 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera Primus 225/60 R17 99 V uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Nexen N'Fera Primus 225/60 R17 99 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Decyzja o wyborze opon jest często zależna od ich przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podczas deszczowej pogody. Skala od "A" do "E" na etykiecie unijnej daje wyraźny obraz potencjalnej skuteczności hamowania, z "A" jako najlepszą oceną. Do 2021 roku najsłabszą notą były litery "F" oraz "G". Warto zwrócić uwagę, że nawet jedna klasa różnicy może znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. W związku z tym, kierowcy powinni rozważyć wybór produktów o wyższych notach dotyczących przyczepności na asfalcie pokrytym wodą, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Jednak, należy pamiętać, że optymalny wybór opony nie kończy się na tym parametrze - inne kluczowe czynniki to także trwałość, poziom hałasu czy ekonomika jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.