Nexen N'Fera Primus 205/60 R16 96 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Nexen N'Fera Primus 205/60 R16 96 H - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/60 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

361 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen N'Fera Primus 205/60 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera Primus 205/60 R16 96 H XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera Primus stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 96 (do 710 kg na oponę) oraz rozmiar 205/60 R16.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia N'Fera Primus marki Nexen

Opony letnie Nexen sprawdzają się od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki mieszance gumowej dostosowanej do ciepłych warunków zachowują optymalną twardość, zapewniając wysoką skuteczność na suchej i mokrej nawierzchni. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć minimalizuje ryzyko aquaplaningu i sprzyja niższemu zużyciu paliwa.

Opona osobowa oraz SUV – 205/60 R16 96 H

Segment opon osobowych Nexen obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 205/60 R16 N'Fera Primus XL

Opony letnie Nexen N'Fera Primus 205 60 R16 96H mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 205/60 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Model Nexen N'Fera Primus posiada indeks nośności 96 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 710 kg oraz indeks prędkości H umożliwiający jazdę do 210 km/h.

Nexen N'Fera Primus 205/60 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/60 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Nexen
Klasa średnia
Model N'Fera Primus
Etykieta UE A / B / 72 dB
Indeks nośności 96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL
Kod produktu 60808

XL – co oznaczają symbole w modelu N'Fera Primus?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL

Etykieta unijna opon 205/60 R16 96H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera Primus 205/60 R16 96 H XL uzyskała wynik: A/B/72 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Nexen N'Fera Primus 205/60 R16 96 H: opór toczenia – A, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa A

Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.