Michelin Pilot Sport 4 SUV 315/40 R21 115 Y XL MO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 315/40 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 315/40 R21 115 Y XL MO FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Sport 4 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 115 (do 1215 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Pilot Sport 4 SUV marki Michelin
Opony letnie Michelin są przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o zwiększonej odporności na przegrzanie przekłada się na lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a zoptymalizowany bieżnik asymetryczny minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja z ograniczoną liczbą nacięć obniża opory toczenia, co wspiera oszczędność paliwa oraz komfort prowadzenia, zwłaszcza na dłuższych trasach.
Opona osobowa oraz SUV – 315/40 R21 115 Y
Opony osobowe Michelin zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 315/40 R21 Pilot Sport 4 SUV XL MO FR
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 SUV 315 40 R21 115Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 315/40 R21 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 315 mm, profil równy 40% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 21 cali ( 53.34 cm). Indeks nośności 115 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1215 kg na oponę, a indeks prędkości Y dopuszcza jazdę z prędkością do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 36 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 315/40 R21 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 SUV |
Etykieta UE | C / B / 73 dB |
Indeks nośności | 115 (do 1215 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (MO1) |
Oznaczenia | XL, MO1, ZR, FR |
Kod produktu | 1380 |
XL, MO1, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Sport 4 SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MO1 / Homologacja (MO1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 315/40 R21 115Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Sport 4 SUV 315/40 R21 115 Y XL MO FR uzyskała wynik: C/B/73 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.