Michelin Pilot Sport 4 SUV 255/60 R18 112 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 255/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 255/60 R18 112 W XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Sport 4 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/60 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Pilot Sport 4 SUV marki Michelin
Opony letnie Michelin wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 255/60 R18 112 W
Opony osobowe Michelin to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 255/60 R18 Pilot Sport 4 SUV XL FR
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 SUV 255 60 R18 112W są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 255/60 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 255 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Następne oznaczenia (112W) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Michelin Pilot Sport 4 SUV. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1120 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 16 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 SUV |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 112 (do 1120 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, FR |
Kod produktu | 1259 |
XL, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Sport 4 SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 255/60 R18 112W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Sport 4 SUV 255/60 R18 112 W XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Wybór opon o dobrej efektywności paliwowej to decyzja, która przynosi korzyści zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Opony z klasy "A" na etykiecie unijnej w tym zakresie oferują najniższy opór toczenia, co znacząco redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin. Modele te są idealnym wyborem dla kierowców szukających oszczędności i chcących jednocześnie działać na rzecz ochrony środowiska. Z kolei opony z klasy "E" mogą znacząco zwiększać koszty eksploatacji pojazdu.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.