Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21 101 W

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21 101 W - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/50 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

1497 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21 101 W objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Sport 4 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R21 oraz indeks nośności i prędkości 101 W.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Pilot Sport 4 SUV marki Michelin

Opony letnie Michelin przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa ich twardość w wyższych temperaturach, co przekłada się na stabilniejsze prowadzenie i dłuższą eksploatację. Natomiast asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zmniejsza opory toczenia, przyczyniając się do zauważalnych oszczędności paliwa.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R21 101 W

Opony osobowe Michelin zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 235/50 R21 Pilot Sport 4 SUV

Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 SUV 235 50 R21 101W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R21 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 21 cali. Następne oznaczenia (101 i W) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Michelin Pilot Sport 4 SUV. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 825 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 270 km/h.

Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 10 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Sport 4 SUV
Etykieta UE B / B / 70 dB
Indeks nośności 101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Oznaczenia FRV
Kod produktu 52804

FRV – co oznaczają symbole w modelu Pilot Sport 4 SUV?

  • FRV / Technologia FRV (Full Ring Velvet) polega na zastosowaniu welurowej, pierścieniowej struktury na ściance bocznej, dzięki czemu opona zyskuje ekskluzywny, estetyczny wygląd. Taka modyfikacja zdecydowanie poprawia wizerunek pojazdu, wyróżniając go na tle standardowych modeli i nadając mu prestiżowy charakter.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – FRV

Etykieta unijna opon 235/50 R21 101W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21 101 W uzyskała wynik: B/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Michelin Pilot Sport 4 SUV 235/50 R21 101 W: opór toczenia – B, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa B

Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.